چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
واحدهای چاپی و صنایع مرتبط مشمول معافیت افزایش تعرفه قیمت گاز شوند

غلامرضا شجاع با ارسال نامه‌ای به معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پیگیری معافیت افزایش تعرفه قیمت گاز واحدهای چاپی و صنایع مرتبط با چاپ که مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گیرند، شد.

غلامرضا شجاع، نماینده تشکل‌های صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به عدم شمول چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته از معافیت افزایش قیمت گاز، گفت: مدت‌ها بود که بسیاری از چاپخانه‌داران نسبت به افزایش بهای قبوض گاز خود در سال جاری گلایه داشتند و خواستار پیگیری این موضوع توسط تشکل‌های صنفی بودند.
 
وی ادامه داد: در این زمینه با توجه به اینکه بخش زیادی از چاپخانه‌ها از گاز به عنوان تامین منبع گرمایشی استفاده می‌کنند یا برخی از چاپخانه‌ها دارای ماشین‌های «هیت ست» هستند که به جای برق با گاز کار می‌کنند یا کوره زینک سوزی دارند، طی این ماه‌ها مجبور به پرداخت مبالغ زیادی شده‌اند.
 
شجاع با بیان اینکه امسال قیمت گاز با توجه به مصوبه سال گذشته افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: در این حوزه قرار بود واحدهای صنفی که زیرمجموعه کارهای فرهنگی هستند مشمول افزایش قیمت گاز نشوند اما این موضوع برای چاپخانه‌ها محقق نشده است.
 
وی تاکید کرد: با توجه به تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صنعت چاپ را یک صنعت فرهنگی می‌داند، همچنین قول وی در دیدار حضوری مبنی بر اینکه واحدهای چاپ، لیتوگرافی‌ و صنایع وابسته‌ای که از وزارت ارشاد پروانه کسب می‌کنند مشمول این تخفیف فرهنگی می‌شوند، این موضوع را پیگیری کرده‌ایم.
 
شجاع با بیان اینکه اکنون سایر حوزه‌های فرهنگی مثل سینما از این تخفیف استفاده می‌کنند، توضیح داد: در این زمینه برخی دیگر از صنایعی که فرهنگی محسوب می‌شوند شامل این بحث شده و بهای گاز آن‌ها به قیمت سال‌های قبل محاسبه می‌شود.
 
وی همچنین از ارسال نامه به معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد خبر داد و گفت: در این نامه که رونوشت‌ آن به دو کمیسیون فرهنگی و تلفیق مجلس نیز ارسال شده است خواستار پیگیری این موضوع شده‌ایم تا با حل آن اهالی صنعت چاپ نیز مشمول معافیت قیمت گاز شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها