دوشنبه ۹ تیر ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۹
رازهای الگوریتم اینستاگرام که کسی به شما نمی گوید چیست؟

هرچقدر بتوانید آشنایی بیشتری با الگوریتم اینستاگرام داشته باشید می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر به افزایش فالوور و رسیدن به اکسپلور برسید. ریلز، فید، استوری، اکسپلور و تمام راه‌های انتشار محتوا در اینستاگرام الگوریتم مختص خود را دارند که در این مطلب قصد داریم رازهای مربوط به آنها را بیان کنیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا اینستاگرام از الگوریتم مشخصی پیروی می‌کند تا بتواند بهترین محتوا را در اکسپلور برای افراد مختلف به نمایش بگذارد. این الگوریتم در طول سال‌های مختلف شامل تغییراتی متعددی می‌شود تا بتواند نتیجه‌ی بهتری داشته باشد. اما رازهای الگوریتم اینستاگرام که کسی به شما نمی گوید چیست؟

هرچقدر بتوانید آشنایی بیشتری با الگوریتم اینستاگرام داشته باشید می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر به افزایش فالوور و رسیدن به اکسپلور برسید. ریلز، فید، استوری، اکسپلور و تمام راه‌های انتشار محتوا در اینستاگرام الگوریتم مختص خود را دارند که در این مطلب قصد داریم رازهای مربوط به آنها را بیان کنیم.

رتبه بندی استوری ها؛ رازهای الگوریتم استوری اینستاگرام

هنگامی که وارد اپلیکیشن اینستاگرام می‌شوید با ردیفی از استوری‌ها مواجه خواهید شد. به نظر شما بر چه اساس ترتیب‌بندی و اولویت نمایش این استوری‌ها انتخاب شده است؟ در گذشته بیشترین تاثیر در نمایش استوری به شما، زمان انتشار آن استوری بود؛ اما در حال حاضر الگوریتم اینستاگرام به شکل دیگری عمل می‌کند.

اینستاگرام تمام استوری‌هایی که در ۲۴ ساعت گذشته دیده‌اید را بررسی می‌کند و طبق سلیقه‌ی شما استوری‌ها را مرتب می‌کند. همین موضوع نشان می‌دهد به عنوان تولید کننده‌ی محتوا باید فالوورهایی داشته باشید که به تماشای محتوای شما علاقه‌مند باشند. در غیر اینصورت حتی اگر تعداد فالوورهای زیادی داشته باشید؛ ممکن است استوری‌های شما به بسیاری از آنها نشان داده نشود و در نتیجه نرخ تعامل پیج تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

رازهای الگوریتم اینستاگرام برای افزایش نرخ بازدید استوری

الگوریتم اینستاگرام برای افزایش نرخ بازدید طبق تعاملات گذشته‌ی مخاطبان پیش می‌رود. در واقع اینستاگرام با توجه به لایک‌ها، کامنت‌ها و استوری یا ریلزهایی که بیشتر دیده‌اید؛ تصمیم می‌گیرد که کدام یک از استوری‌ها احتمال تعامل بیشتری را ایجاد خواهند کرد.

به عنوان مثال اینستا به این موضوع توجه خواهد داشت که هر چند وقت یکبار استوری یک پیج را لایک کرده‌اید. کدام یک از محتواها مانند طنز، موسیقی، فیلم و سریال، محتواهای حاشیه‌ای، فوتبالی یا غیره را بیشتر دیده و تعامل داشته‌اید؟ تمام این موارد در ترتیب نمایش استوری به مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

رتبه‌بندی فیدها؛ رازهای الگوریتم اینستاگرام برای Feed

فید در واقع همان صفحه‌ی هوم که با لوگوی خانه در اینستاگرام مشخص می‌شود است. هرچند این محیط دیگر همانند روزهای ابتدایی ساخت اینستاگرام مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و اکثر مخاطبان زمان زیادی را در اکسپلور سپری می‌کنند؛ اما اینستاگرام همچنان به دنبال به‌روزرسانی الگوریتم فید است.

اینستاگرام سعی می کند در وهله‌ی اول به این موضوع دقت داشته باشد که از زمان آخرین خروج شما از برنامه، پست‌هایی که به تازگی از طرف فالووینگ‌هایتان منتشر شده‌اند را طبق ترتیب مشخصی به شما نمایش دهد. تصور کنید تعداد افرادی که فالو کرده‌اید زیاد هستند؛ قاعدتاً در این صورت ترتیب‌بندی پست‌های فید اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. این بخش هم مانند الگوریتم نرخ بازدید از استوری مرتب می‌شود و با توجه به تعاملاتی که در گذشته داشته‌اید پست‌ها به شما نمایش داده خواهد شد.

رتبه بندی ریلز (Reels)؛ رازهای الگوریتم Reels اینستاگرام

رازهای الگوریتم اینستاگرام که کسی به شما نمی گوید چیست؟

الگوریتم ریلز اینستاگرام از مهمترین عواملیست که می‌تواند منجر به افزایش فالوور و راهیابی به اکسپلور اینستا باشد. در سالیان اخیر ریلز به خوبی جای پست‌های معمولی یا پست‌های اسلایدی را گرفت. در واقع اگر مروری بر گذر زمان داشته باشیم، مخاطبان اینستاگرامی دیگر اشتیاقی برای دیدن پست‌های طولانی و اسلایدی ندارند.

اینستاگرامی که یک زمان به دنبال افزایش زمان برای پست‌ها با قابلیت IGTV بود، متوجه شد که مخاطبان علاقه‌ای به دیدن پست‌های طولانی ندارند و برعکس به دنبال محتوای کوتاهی هستند که در کمترین زمان ممکن آنها را به مقصود خود برسانند.

احتمالاً تا به اینجا متوجه شده اید که راز الگوریتم اینستاگرام درباره ریلزها چیست! شما با ساخت ریلزهای کوتاه اما ترغیب‌کننده و تحریک کننده خیلی راحت می‌توانید مخاطب را شگفت زده کنید. اگر می خواهید بدانید چه ریلزهایی به شما نمایش داده می شوند باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

· بررسی ریلزهایی که قبلاً دیده اید!

· ریلزهایی که با آنها تعامل داشته اید!

· استوری کردن ریلزها با محتواهای مختلف!

اینستاگرام برای هر یک از کاربران خود این مباحث را بررسی می کند؛ بنابراین شما به عنوان تولیدکننده‌ی محتوا باید سعی کنید ریلزهای کوتاهی بسازید که در وهله‌ی اول بتوانند مخاطب را برای تعامل بیشتر ترغیب کنند. در مراحل بعد قاعدتاً با تعامل بیشتر به ویوی بیشتر و در نهایت به اکسپلور خواهید رسید.

رتبه بندی اکسپلور؛ رازهای الگوریتم اینستاگرام در رابطه با اکسپلور

رازهای الگوریتم اینستاگرام که کسی به شما نمی گوید چیست؟

الگوریتم اینستاگرام چطور یک ریلز را به اکسپلور می فرستد؟ احتمالاً این اولین سوالیست که در رابطه با الگوریتم اکسپلور می‌پرسید! تا به اینجا متوجه شدید که برای پست، ریلز، استوری و هر محتوای دیگری باید به تعامل بیشتر توجه داشته باشید.

اما نکات دیگری در الگوریتم اینستاگرام وجود دارد که می تواند منجر به ورود پست یا ریلز به اکسپلور شود. در لیست زیر رازهای الگوریتم اکسپلور اینستاگرام را مشاهده می کنید:

· انتخاب موضوع ترند و محبوب

· تولید محتوای مستمر در یک قالب و ساختار محتوایی مشخص

· ارتباط با کاربران در بخش کامنت

· انتخاب موزیک‌های ترند برای ریلز

· استفاده از قلاب ریلز

اگر تمام موارد بالا را انجام دادید ولی باز هم نتوانستید ریلزهای خود را به اکسپلور بفرستید کافیه از یک روش سریع تر و بدون دردسر استفاده کنید با خرید بسته های ترکیبی اکسپلور اینستاگرام به راحتی می توانید تمام ریلزهای خود را وارد اکسپلور اینستاگرام کنید و بازدید میلیونی دریافت کنید. این روش صد در صد تضمینی است و به راحتی می توانید از طریق آن بازدید و ورودی اکسپلور خود را افزایش دهید.

وضعیت پیج چه تاثیری در الگوریتم اینستاگرام دارد؟

فرض کنید پیج شما مانند یک ظرف است و محتواهایی که تولید می کنید و در پیج قرار می دهید، میوه های آن ظرف هستند. قاعدتاً اگر ظرف شما وضعیت خوبی نداشته باشد، وضعیت میوه ها هم تحت تاثیر قرار می گیرد؛ بنابراین باید به ساختار و وضعیت پیج توجه زیادی داشته باشید.

بنابراین برای جلوگیری از خارج شدن از الگوریتم اینستاگرام باید ساختار پیج خود را حفظ کنید. از بخش بایو گرفته تا بهینه سازی پروفایل اینستاگرام تاثیر زیادی در موفقیت شما خواهد داشت. البته استثنائات زیادی وجود دارد که پروفایل حرفه‌ای و درستی ندارند؛ اما برخی از پست‌های آنها به دلایل مختلفی مانند کامنت‌های زیاد وارد اکسپلور می‌شوند.

تاثیر Shadowbanning در الگوریتم اینستاگرام

راز دیگری که در الگوریتم اینستاگرام اهمیت زیادی دارد، جلوگیری از شادوبن شدن است. گاهی اوقات ممکن است با فعالیت های غیرمجاز یا ربات‌گونه از طرف اینستاگرام محدودیت هایی برای شما ایجاد شود که این موضوع شما را از الگوریتم اینستاگرام خارج خواهد کرد.

در این موقعیت فقط زمان و البته ارتباط با پشتیبانی اینستاگرام است که می تواند شما را نجات دهد. با ارسال پیام و بیان اعتراض نسبت به محدودیت های اعمال شده می توانید مشکل شادوبن در اینستاگرام را رفع کنید تا دوباره با تولید محتوای جذاب و مستمر به الگوریتم اینستاگرام بازگردید.

جمع بندی

رازهای الگوریتم اینستاگرام که کسی به شما نمی گوید چیست؟ این عنوانیست که ما سعی کردیم به طور کامل به آن پاسخ دهیم و دغدغه های مختلفی که درباره الگوریتم جدید اینستا به وجود آمده را برطرف کنیم. الگوریتم اینستاگرام در ریلز، فید، استوری و بخش اکسپلور تفاوت هایی دارد که با اطلاع از آنها می توانید نتیجه بهتری بگیرید؛ بنابراین این محتوا می تواند به شما کمک کند.

برچسب ها: الگوریتم اینستاگرام, اینستاگرام, اکسپلور اینستاگرام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها