دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
«تنهاتر از ماه» منصور ياقوتي بعد از 20 سال منتشر مي‌شود

منصور ياقوتي از انتشار مجموعه داستانش كه آن را در سال‌هاي پاياني دهه 60 نوشته است و ماجراي منتشر نشدن آن را طولاني و جالب مي‌داند، خبر داد. اين كتاب «تنهاتر از ماه» نام دارد و ياقوتي، داستان‌هايش را در اين مجموعه كهنگي‌ناپذير توصيف مي‌كند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ياقوتي درباره اين كتاب گفت: «تنهاتر از ماه»، كتابي است كه قرار بود آن را انتشارات نگاه در سال 1370 منتشر كند كه به دلايلي اين كتاب را به ناشري با نام «سيمرو» سپردم . اين ناشر بعد از آنكه مجوز كتاب را گرفت، مفقود شد و ديگر اثري از او نديديم! اين مجموعه را من اخيرا به انتشارات «آزادمهر» دادم كه چندروز پیش خبر پايان يافتن مراحل اداري انتشار آن را به من داد.
 
وي افزود: اين داستان‌ها با آنكه حدود 20 سال پیش نوشته شده‌اند، به گونه‌اي‌اند كه در گذر زمان كهنه نمي‌شوند  و از اين حيث احساس كردم كه شايد براي خواننده مفيد باشند، در غير اين صورت از چاپ آن جلوگيري مي‌كردم. 

وي درباره ساختار داستان‌هاي اين مجموعه توضيح داد: بيشتر داستان‌هاي اين كتاب موضوعاتي اجتماعي و آشنا دارند و مانند اغلب آثارم در نوشتن آن‌ها نيز از نماد استفاده كرده‌ام. در مجموع داستان‌هايي متفاوت در سبک‌هاي مختلفي در ميان آن‌ها ديده مي‌شوند. 

اين داستان‌نويس پيشكسوت كرمانشاهي همچنين از سپردن چند مجموعه داستانش به نشر «روزگار» خبر داد. 

«كولاك» نيز نام رماني از منصور ياقوتي است كه مراحل انتشار را سپري مي‌كند. به گفته نويسنده، نگارش اين رمان 20 سال به طول انجاميده است.

منصور یاقوتی متولد متولد كرمانشاه، داستان‌نویس، شاعر و منتقد ادبی است.

«زخم» (مجموعه داستان)، «گل خاص» (مجموعه داستان ترجمه به زبان کردی)، «کودکی من» (مجموعه داستان)، «داستان‌های آهودره» (مجموعه داستان)، «با بچه‌های ده خودمان» (مجموعه داستان)، «سال کورپه» (مجموعه داستان)، «پاجوش» (داستان بلند)، «زیرآفتاب» (داستان بلند)، «چراغی بر فراز مادیان کوه» (داستان بلند)، «دهقانان» (رمان)، «افسانه‌هايي از ده‌نشینان كرد» (پژوهش و گردآوری فرهنگ توده)، «یادداشت‌های یک آموزگار» (پژوهش)، «مردان فردا» (مجموعه داستان، برگزيده بهترین کتاب سال توسط شورای کتاب کودک)، «نگاهی به آثار درویشیان» (نقد ادبی)، «گامی به پیش» (نقد ادبی)، «توشای پرنده غریب زاگرس» (مجموعه داستان) و «افسانه سیرنگ» (داستان بلند) از آثار منتشر شده اين نويسنده به شمار مي‌آيند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط