سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کتاب «بررسی عفت قلم در تاریخ بیهقی» منتشر شد

ایلام- نشر مکتب‌خانه؛ کتاب «بررسی عفت قلم در تاریخ بیهقی» را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، نشر مکتب‌خانه، کتاب «بررسی عفت قلم در تاریخ بیهقی»، تالیف سهیلا نجفی را چاپ و منتشر کرد.

عفت قلم به معنی توجه به اصول حرفه‌ای نویسندگی، پرداختن به واقعیت‌های موجود و پرهیز از دروغ و بزرگ‌نمایی است. عفت قلم، ناشی از عفت و پاکدامنی اهل قلم است و نویسنده، با پرهیزکاری و صداقت می‌تواند تراوش‌های قلمی همراه با صفت زیبای عفاف همراه کند.

در بررسی تاریخ بیهقی یک بخش مهم جلب نظر می‌کند و آن در عین زیبایی شناسی بلاغی؛ غلبه و ترجیح معنی بر لفظ است. خواجه ابوالفضل بیهقی نویسنده چیره‌دستی است و از ویژگی‌های برجسته کتابش (تاریخ بیهقی)، استفاده از واژه‌ها و ترکیب‌های زیبا، زبان عاطفی، اهمیت یافتن چگونگی بیان مطلب نسبت به محتوا، توصیف احوال اشخاص و شخصیت‌ها و مکان‌ها به گونه‌ای دقیق و تصویرپردازی‌های بدیع و بهره‌گیری از جاذبه‌ها و عناصر داستانی است.

ویژگی اصلی بیهقی در این کتاب، عفت بیان و قلم است که موجب شده این اثر در جایگاه آثار ارزشمند و فاخر ادبی در نثر فارسی به شمار آید، می‌توان گفت که نثر ابوالفضل بیهقی با ملاحت ادبی قوام یافته است.

کتاب «بررسی عفت قلم در تاریخ بیهقی» دارای پیشگفتار و چهار فصل و نتیجه گیری و فهرست منابع است.

به گزارش ایبنا؛ نشر مکتب‌خانه کتاب «بررسی عفت قلم در تاریخ بیهقی»، تالیف سهیلا نجفی را در ۸۴ صفحه با ویرایش نسیم میرزایی، صفحه‌آرایی وحیده میرزایی و با طرح جلدی از نسرین میرزایی، در تیراژ ۵۰۰ جلد به قیمت ۱۷۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها