جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
شعار امسال نمایشگاه کتاب تائید نقش دانایی در توسعه جامعه است/ آینده با کتاب برای کودکان خواندنی می‌شود

یک نویسنده حوزه کودک و نوجوان، حضور ناشران بنام و تخصصی کودک را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت یکجا، برای کودکان و خانواده‌هایشان شوق‌برانگیز دانست و تاکید کرد: شعار امسال این رویداد تائیدکننده نقش «دانایی» در توسعه جامعه است.

خاتون شهرآشوب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی است برای نویسنده کتاب، ناشر و خواننده که در محیطی بزرگ و مملو از تازه‌های نشر با یکدیگر به گفت‌وگو بپردازند. همچنین در همین فضا، مخاطبان می‌توانند بی‌پرده و بدون واسطه با صاحبان آثار ارتباط برقرار کند و ناشران امکان عرضه آثار خود را برای مخاطب انبوه و عام به دست آورند.

وی، شعار نمایشگاه کتاب 1402 را که «آینده خواندنی است»؛ تلنگری برای درنگ‌کردن بر نقش کتاب در دانایی‌افزایی دانست و افزود:  در همه دوران تاریخی، پیشرفت جامعه‌ها در گروی علم‌اندوزی، آگاهی و مطالعه  بوده و شعار نمایشگاه امسال آن را تائید می‌کند.

این نویسنده بوشهری که تا کنون آثار متعددی را در حوزه محیط زیست و سلامت برای کودکان با زبان شیرینی به نگارش درآورده است، تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است که با تمرکز بر کتاب در حوزه‌های مختلف برپا می‌شود.

به گفته شهرآشوب، خوشبختانه در این نمایشگاه نویسندگان و ناشران بنام و تخصصی حضور دارند که اهتمام ویژه‌ای به تولید آثار شاخص و پرمحتوا متناسب با ذائقه و سلیقه مخاطب کودک ایرانی تولید می‌کنند. این حضور آن‌ها همواره برای کودکان از جذابیت بالایی برخوردار است.

وی سپس مهم‌ترین کارکرد فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را  این دانست که بازدیدکنندگان می‌توانند ضمن خرید کتاب در طیف متنوعی از فعالیت‌های فرهنگی نیز شرکت کنند و تصریح کرد: مسلما نقش تخفیف کتاب در این رویداد در خرید بیشتر و راحت‌تر مخاطبان کتاب نیز تاثیر بسزایی دارد. با این کار اکثر قشرهای جامعه توان خریدن کتاب را خواهند داشت .

نویسنده کتاب «قصه لاک‌پشت خلیج فارس» در خصوص اهمیت کتاب در زیست کودکان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های توسعه توانمندی‌های در کودک و خانواده‌ها «کتاب خواندن» است. این کار نه‌تنها برای امروز کودک مفید است؛ بلکه روی شخصیت آینده وی نیز تأثیر مستقیم می‌گذارد.
 
شهرآشوب در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چگونه می‌توان آینده را برای کودکان خواندنی‌تر کرد؟، توضیح داد: با کتاب خواندن؛ چون این کار، اثر عمیقی در فکر و روحیه، تخیل و قوت تصور کودکان دارد و می‌تواند آنها را برای شیوه معاشرت در آینده با دیگران آماده سازد. اینجاست که خانواده نقش بسزایی در آن دارد و با خواندن و قرار دادن کودکان در محیط مناسب زمینه را برای کتابخوان شدن آنها فراهم سازد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها