یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
تربیت ۴ هزار حافظ کل قرآن کریم در یزد

فاطمی در مراسم آغاز به‌کار نمایشگاه علوم قرآنی یزد از برنامه‌ریزی برای تربیت ۴ هزار حافظ کل قرآن کریم از سوی موسسات قرآنی در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، مراسم آغاز به کار هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد، آیت‌الله سید‌محمد کاظم مدرسی، امام‌جمعه موقت یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و جمعی از مسئولان استانی در محل حسینیه سید‌محمد آقا در یزد برگزار شد.

از فعالیت‌های قرآنی حمایت می‌کنیم
احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ابتدای این مراسم گفت: امروز هرچه داریم به برکت قرآن کریم و اهل بیت‌(ع) است.

وی افزود: از ابتدا، رویکرد خود را مبتنی بر فرهنگ قرآنی قرار داده‌ایم و در تلاش هستیم، حمایت‌های لازم را از جامعه و فعالان قرآنی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: امسال شاهد برگزاری هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی پس از وقفه دو ساله دلیل کرونا هستیم. هدف از برگزاری این نمایشگاه، خدمت به جامعه قرآنی و موسسات قرآنی و ارائه محصولات جامعه قرانی به جامعه است.

عابدی بیان کرد: رویکرد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از فعالیت‌های قرآنی و تقویت مجموعه‌های قرآنی فعال در عرصه قرآن و عترت بوده است.

وی بیان کرد: برنامه صرف تمام توان برای فعالیت‌های قرآنی است تا شاهد خیرات و برکات آن به فرهنگ و جامعه باشیم. در استان یزد تعداد ۶۸ موسسه قرآنی دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۴ موسسه نیز دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد که برنامه، تقویت و تکثیر این مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی در مناطق مختلف استان به‌ویژه در شهرستان‌ها و مناطق محروم است.

پیگیری تربیت 4 هزار حافظ کل قرآن کریم به نیت 4 هزار شهید استان یزد
مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: متأسفانه کرونا در چند سال اخیر همه فعالیت‌ها را تحت تأثیر قرار داد و به بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ضربه زد؛ اما عزم دولت و رئیس جمهور مبنی بر واکسیناسیون به نحوی این قفل را شکسست و دوباره شاهد رونق گرفتن بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی هستیم.

وی افزود: هرچه داریم به برکت قرآن و عترت است و فرهنگ نیز جز ترویج مکتب آل الله و مفاهیم قرآنی و فراز‌های آن نیست و معتقدیم که گام نهادن در مسیر فرهنگ همان گام نهادن در مسیر قرآن است.

استاندار یزد بیان کرد: عزم قلبی ترویج فرهنگ اسلام، قرآن و عترت از سوی مدیران به‌عنوان یکی از وجوه مثبت امروز مدیران است که خوشبختانه در مجموعه‌های فرهنگی شاهد این امر هستیم و این فرصت بزرگی برای است تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

فاطمی ادامه داد: نمایشگاه به‌عنوان ویترین ارائه دستاورد‌ها و محصولات موضوع قرآنی، مؤسسات قرآنی و فعالیت‌های فرهنگی است و عزم نیز حمایت از آن است.

استاندار یزد گفت: حل همه مسائل زیرساختی و اعتباری در زمینه قرآنی در سال ۱۴۰۱ ازجمله مهمترین رویکرد‌ها است. انتظار داریم برنامه‌ریزی داشته باشیم تا به نیت ۴ هزار شهید شاهد؛ تربیت ۴ هزار حافظ قرآن داشته باشیم.

فاطمی بیان کرد: تمامی حمایت‌ها را برای تحقق این انتظار خواهیم داشت زیرا دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر آن است.

هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد با حضور ۱۲ موسسه برتر قرآنی استان آغاز به کار کرد. علاوه‌براین نمایشگاه کتاب با بیش از ۲ هزار عنوان کتاب از ۳۵ ناشر استانی و کشوری با ۱۰ تا ۴۰ درصد عرضه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط