چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
فرهنگ رجايی در باب ایران امروز سخن می‌گوید

پروفسور فرهنگ رجايی، استاد دانشگاه كارلتون كانادا در باب ایران امروز سخن می‌گوید. این نشست به كوشش گروه مطالعات متن های اساسی در خاورميانه شناسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پروفسور فرهنگ رجايی، استاد دانشگاه كارلتون كانادا در نشست چهارم از مجموعه درس گفتارهای دكتر رجايی در باب ايران امروز سخن می‌گوید.

عنوان این نشست ايرانِ معاصر؛ ضرورت  تحويل گيری گيجی؛ روايتی كاربردی، نو و متمايز در باب ساز و كارهای عملی برای نيل به وضع مطلوب (در حال توسعگی)  است.

در این نشست که به كوشش گروه مطالعات متن‌های اساسی در خاورميانه شناسی برگزار می‌شود رجایی به این پرسش اساسی پاسخ می‌دهد که ايران، برای رهايی از وضع موجودِ نامطلوب (گيجی) و حركت به سمت وضع مطلوب (در حال توسعگی)، عملاً و دقيقاً چه بايد بكند؟! 

فرهنگ رجايی در تشريح وضعيت ايران معاصر، در جلسه اول، وضع ايران را «گيجي و در حال توسعگی» قلمداد کرد. در جلسه دوم، از «ناواقعيت گرايی» به عنوان علت گيجی (يعنی تماشاگری، هوراكشی، تخريب و... به جای بازيگری) نام برده و چند و چون و مصداق‌های آن را تشريح و در جلسه سوم، «در حال توسعگی» را وضع مطلوب ايران به‌شمار آورد و اينک در چهارمين و آخرين جلسه از اين مجموعه، در باب ساز و كارهای عملی براي نيل به وضع مطلوب سخن می‌گويد.

زمان برگزاری نشست پنجشنبه، دهم تيرماه 1400 ساعت 16 و 30 دقیقه است.

لينک شركت در جلسه:

https://www.skyroom.online/ch/imess509/webinar

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها