پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
مهلت ارسال اثر به پنجمین کنگره شعر مواهب تمدید شد

محمد غفاری، معاون فرهنگی، هنری حوزه هنری استان قم از تمدید پنجمین کنگره شعر مواهب خبر داد.

محمد غفاری، معاون فرهنگی، هنری حوزه هنری استان قم و دبیر پنجمین کنگره شعر مواهب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به برگزاری پنجمین کنگره شعر مواهب گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره توجه شاعران به شعر مناجات و استفاده از ادعیه در اشعارشان، حوزه هنری قم برای پنجمین سال پیاپی فراخوان جشنواره شعر نیایش با عنوان «مواهب» را منتشر کرد.

وی از تمدید این گنگره شعر خبر داد و اضافه کرد: مقرر شد علاقه‌مندان تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه 1399 آثارشان را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند اما با توجه به درخواست شاعران مهلت ارسال آثار، تا ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰ تمدید شد. این زمان دیگر قابل تمدید نیست.
 
غفاری تصریح کرد: به منظور ارج نهادن به شاعرانی که در مدت زمان اولیه فراخوان در کنگره شرکت کرده‌اند، آثارشان از سوی استادان براساس معیا‌ر‌های ادبی و موضوعی،  نقد و بررسی و برای سراینده ارسال خواهد شد تا در صورت صلاحدید، اشکالات آن رفع و مجدد برای دبیرخانه ارسال شود.
 
دبیر پنجمین کنگره شعر مواهب یادآور شد: در چهار دوره‌ پیشین به ترتیب به دعای ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه، دعای عرفه امام حسین‌(ع) و دعای افتتاح پرداخته شد و در فرخوان دوره پنجم محوریت، با دعای بیستم صحیفه سجادیه با عنوان دعای «مکارم الاخلاق» است و اشعار باید با توجه به معارف و مضامین این دعا سروده شود.

وی در پایان بیان کرد: برگزارکنندگان هیچ محدودیتی در قالب اشعار برای شرکت‌کنندگان تعیین نکرده‌اند اما ذکر فرازهای استفاده شده از «دعای مکارم الاخلاق» در آثار ارسالی الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها