دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
مهمترین کارکرد هفته کتاب توجه به علم و فرهنگ است

مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی گفت: بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در رسانه‌ها به خصوص در رسانه ملی و فضای مجازی برای عموم جامعه ترویج و تبلیغ شود زیرا بهترین و مهمترین کارکرد این هفته توجه به موضوع علم و فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب، سیدعباس حسینی‌نیک مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، با بیان اینکه هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران جشن کتاب است، گفت: کارکرد هفته کتاب مانند بقیه مناسبت‌ها کارکرد توجه عمومی به موضوع کتاب دارد، زمانی که می‌گوییم هفته سلامت یا هفته دفاع مقدس در واقع نوعی توجه دادن جامعه و مسئولان تصمیم‌گیرنده به یک موضوع خاص است.
 
وی با اشاره به اهمیت پیش‌بینی هفته‌ای با نام کتاب در کشور عنوان کرد: زمانی که می‌گوییم هفته کتاب یعنی به اهمیت کتاب در توسعه کشور و ارتقای سطح فرهنگ و دانش کشور باید توجه شود زیرا کتاب هنوز بهترین و رایج‌ترین وسیله انتقال علم و فرهنگ است و در این هفته سعی می‌شود به قداست، اهمیت و کارکرد کتاب توجه شود.
 
حسینی‌نیک ادامه داد: مسئولان نیز که در سطوح عالی کشور هستند باید در این هفته به مساله کتاب، مشکلات، اقتصاد و نقش کتاب در توسعه کشور توجه کنند و مسئولان برنامه و بودجه نیز به این موضوع توجه کنند که سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب در سرفصل‌های هزینه نیست بلکه در سرفصل سرمایه‌گذاری است.
 
وی با بیان اینکه در هفته کتاب مسئولان حوزه بودجه و دولت باید به کتاب توجه کنند، گفت: این توجه امسال باید ویژه‌تر باشد و پیش‌بینی چنین تمهیداتی می‌تواند در هفته کتاب خبر خوش برای جامعه فرهنگی و علمی کشور باشد.
 
حسینی‌نیک یادآور شد: از سوی دیگر امسال هفته کتاب در رسانه‌ها به‌خصوص در رسانه ملی و فضای مجازی که کارکرد وسیعی پیدا کرده‌است برای مردم و عموم جامعه ترویج و تبلیغ شود زیرا بهترین و مهمترین کارکرد این هفته توجه به موضوع علم، فرهنگ و دانش است.
 
وی با اشاره به اقداماتی که باید در این مسیر انجام شود، توضیح داد: معتقدم فعالیت‌های حوزه‌ کتاب باید بیشتر از آن چیزی باشد که اکنون انجام می‌شود،  امسال هم در تجربه بیست‌و‌هشتم هفته کتاب با مساله بیماری کرونا برخورد کردیم و امکان برگزاری جلسات به شکل فیزیکی نیست و پیشنهاد می‌کنم از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا اکنون که در دوره کرونا هستیم شاهد کم‌رونقی در حوزه کتاب نباشیم.
 
حسینی‌نیک در پایان در خصوص برنامه‌های انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در هفته کتاب گفت: برگزاری مجازی «هشتمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی» با مشارکت ناشران فعال در این حوزه، برگزاری مجازی «سومین همایش حقوق نشر» با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، رونمایی از سایت نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی و رونمایی از پرتال طرح «کتاب نوید سلامت» از فعالیت‌های انجمن در این هفته فرهنگی – ملی خواهد بود.
 
بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها