چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری اردبیل برگزار می‌شود

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل، از برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل ، 17 مردادماه امسال، همزمان با روز خبرنگار، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل،‌ هادی صباغی ضمن اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه هیأت مدیره خانه مطبوعات استان، به منظور افزایش رقابت مؤثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، از روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان و اصحاب مطبوعات، خبرگزاری‌های فعال و پایگاه‌های خبری استان برای شرکت در جشنواره‌ای با عنوان «رسانه و افق توسعه استان اردبیل» دعوت شده است.

وی افزود: با نظر اعضای هیأت مدیره، این جشنواره در دو پایه اصلی «محورهای توسعه استان» و «شعار سال» طی تیر و مرداد ماه برگزار می‌شود و در نظر است اختتامیه آن در روز خبرنگار اتفاق افتد.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل تصریح کرد: ارج نهادن به تلاش فعالان حوزه اطلاع‌رسانی استان و ایجاد انگیزه برای استمرار فعالیت‌ها، فراهم آوردن زمینه پویایی و نشاط رسانه‌ای در استان اردبیل، افزایش رقابت مؤثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها، احیای ارتباط سازنده سازمان‌ها و نهادها با اصحاب رسانه در استان اردبیل، نقش‌آفرینی جامعه خبری استان اردبیل در توسعه استان اردبیل و کمک به تحقق شعار سال و تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید با حمایت از کالای ایرانی از اهداف اصلی این جشنواره است.

وی اضافه کرد: داوری آثار در دو بخش اصلی و ویژه انجام می‌شود که بخش اصلی به توسعه استان اردبیل اختصاص یافته و در قالب یادداشت، گزارش و مصاحبه، تیتر و عکس خواهد بود و آنچه در این بخش بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد، تولیدات رسانه‌ای در همه محورهای توسعه استان اردبیل به ویژه سه محور گردشگری، صنعت و کشاورزی است.

صباغی ادامه داد: بخش ویژه نیز با موضوع رونق تولید و محوریت یادداشت، گزارش و مصاحبه، تیتر خواهد بود و توضیح اینکه در این جشنواره به نفرات اول تا سوم هر محور با انتخاب هیأت داوران جوایز و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه مطبوعات محلی و سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل، امکان شرکت در جشنواره را خواهند داشت،  درباره شرایط و مقررات شرکت در جشنواره گفت: آثار ارسالی باید از اول فروردین 1397 تا 30 تیرماه 1398 در مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل تشریح کرد: در بخش نشریات سراسری در صورتی که اثری در صفحات سراسری ارائه شود، باید بازتاب رویدادهای استان در گستره سراسری باشد اما در ضمائم استانی همچون مطبوعات محلی رفتار خواهد شد.

وی افزود: آثار و مطالب بدون نام  یا نام مستعار یا فقط امضای مدیرمسئول پذیرفته نمی‌شوند و مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند؛ ضمن اینکه پایگاه‌های خبری شرکت‌کننده باید تصویر مجوز خود را نیز ارسال کنند.

صباغی اذعان کرد: هر فرد حداکثر با ارائه سه اثر در محورهای مختلف می‌تواند در جشنواره شرکت کند و امکان پذیرش هر سه اثر در یک محور وجود ندارد و محورهایی که تعداد افراد شرکت‌کننده آن کمتر از 10 نفر باشد، در محور دیگری ادغام خواهد شد.

وی با توضیح اینکه رسیدگی به آثار دریافتی دو مرحله‌ای و صرفاً توسط داوران جشنواره خواهد بود، بیان کرد: اسامی هیأت داوران پس از انتخاب به اطلاع و تأیید اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خواهد رسید؛ ضمن اینکه به منظور ایجاد فرصت بیشتر برای اصحاب رسانه استان اردبیل، اعضای هیأت مدیره، بازرسان خانه و اعضای هیأت داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را ندارند.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات اردبیل با اشاره به اینکه زمان داوری آثار از اول تا 5 مردادماه 1398 خواهد بود، اضافه کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید حداکثر تا 30 تیرماه 98 با مراجعه به خانه مطبوعات استان اردبیل یا ارسال پستی، اصل آثار، فایل وورد آنها، فرم مشخصات برای هر اثر، لوگوی نشریه یا خبرگزاری، یک قطعه عکس و مجوز وزارت ارشاد را به آدرس چهارراه حافظ، خیایان آذربایجان، جنب پارک آذربایجان، خانه مطبوعات استان تحویل دبیرخانه دهند.

وی درباره شرکت‌کنندگان بخش عکس نیز گفت: علاوه بر ارائه مدارک باید اصل عکس‌های خود را بدون انجام جلوه‌های ویژه در قالب یک حلقه لوح فشرده تحویل یا ارسال دارند.

صباغی با توضیح اینکه اگر اثری فاقد مدارک پیوستی گفته شده باشد از راه‌یابی به مرحله داوری بازخواهد ماند.

وی افزود: اختتامیه جشنواره 17 مردادماه 1398 همزمان با روز خبرنگار برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها