وی در گفتوگو با خبرنگار ایبنا، با اشاره به شیوه برگزاری این دوره از نمایشگاه قرآن کریم، بیان کرد: ما در طراحیهای اولیه و اجرا، قصدمان این بوده که نمایشگاه را اندکی کوچکتر، ولی در واقع چابکتر و فعالتر برگزار کنیم و خوشحالم که این موضوع از نگاه تیزبین بیرونی شما نیز تأیید میشود.
فقهیزاده ادامه داد: از جهت ملی بودن و بینالمللی بودن نیز سعی کردیم نمایشگاه را در هر دو وجه کیفیتر برگزار کنیم. امسال حضور 16 کشور خارجی و دهها نهاد و موسسه ملی را با برنامههای تخصصی و خلاقانه، شاهد هستیم. حضور کشورهای خارجی در نمایشگاهها یک منطق دارد و آن ارائه ظرفیتهای موضوعی هر نمایشگاه است. در این دوره حضور جدی موسساتی از کشور تونس را داریم که با همین نگاه شرکت کردهاند. کشورهای دیگری همچون پاکستان، عراق و مالزی هم توانستهاند برخی از ظرفیتهای فرهنگ قرآنی را ارائه دهند. پس طبیعتا صِرف حضور چند کشور خارجی در بخش بینالملل نمایشگاه مطرح نیست.
رئیس بیستوهفتمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم، با تاکید بر توجه به بخش ناشران و فروش کتاب در این دوره از نمایشگاه، گفت: یکی از مزیتهای نسبیِ نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم در دوره بیست و هفتم، حضور جدی ناشران و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی است که با برخی از نشستهای فرهنگی حوزه دین همراه شده است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره حضور چند موسسه و ناشر حوزه ایثار و شهادت نیز اظهار کرد: در این دوره شاهد حضور برخی نهادها و سازمانهای فرهنگی و ناشران حوزه ایثار و شهادت هستیم که تنها به دلیل قرابت مفهومی این حوزه با مفاهیم قرآن کریم است. مفاهیم ایثار و شهادت در ترویج آموزههای دینی و در پاسداری از مفاهیم قرآن کریم و عترت طاهره از آیات و روایات مرتبط با این موضوع موج میزند. لذا چند بنیاد و ناشر این حوزه خواستهاند که از فضای نمایشگاه برای ترویج این آموزهها استفاده کنند. کاملا بین این نگاه و نگاه معناگرایی که ما در برگزاری بیستوهفتمین دوره نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم داشتیم، همخوانی وجود دارد.
نظر شما