یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
شبه خاطرات کارگردان اخراجی‌ها روی میز کتابفروشی‌ها

مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرات مسعود ده نمکی از دوران کودکی تا پایان جنگ را در کتاب «آدم باش» منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آدم باش»، خاطرات شخصی مسعود ده‌نمکی از نگاه او به عنوان یک رزمنده نوجوان به دفاع مقدس است. این کتاب را مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده و خاطرات مسعود ده نمکی از دوران کودکی تا پایان جنگ است. قرار است خاطرات وی از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و دوران روزنامه نگاری‌اش از شلمچه، صبح دوکوهه و دوران فیلمسازی وی در جلدهای بعدی این کتاب عرضه شود.
«من و جنگ و آقاجون!»، «فرش قرمز از زمین تا بهشت»، «نیل و عصای موسی، اروند رود و عصای خمینی»، «شهید که بشم همه‌چی کوفتت می‌شه!»، «یه ذرّه آدم باش!»، «تو تا حالا شهید شدی؟»، «دربست بهشت!»، «رزمنده شعبده‌باز!»، «اخراجی‌ها و معراجی‌ها» و «مرد هم گاهی گریه می‌کنه!» عناوین ده فصل «آدم باش» به قلم مسعود ده‌نمکی است که کارگردان اخراجی‌ها در این ده فصل خاطرات و زندگی خود از جنگ را به رشته تحریر درآورده و چای تلخ واقعیات جنگ را باکمی قند طنز به خورد مخاطب می‌دهد.
 
در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «زمزمه های شروع آتش بس در تاریخ 26 مرداد به گوش رسید. اخبار رادیو مدام روی این تاریخ تأکید می کرد. بالاخره 26 مرداد و روز آتش بس فرا رسید. چند وقت بعد از آن به مرور لشکرها نیروهای خود را مرخص کردند و فقط گردان مالک اشتر و یکی دو گردان دیگر مأمور شدند تا برای احتیاط به خطوط پدافندی جنوب اعزام شوند... گردان ما هم به همه نیروهایش تسویه حساب داد و آنها را مرخص کرد. چادرها را از اردوگاه کوزران جمع کردیم و از غرب کشور عازم پادگان دوکوهه شدیم. دوکوهه را هیچ وقت تا این حد غریب و تنها ندیده بودم. در ساختمان های خالی گردان‌ها قدم می زدم و به در و دیوار نگاه می کردم. بغض داشت خفه‌ام می‌کرد. چاره‌ای نبود. برای اینکه خفه نشوم، بلند زار زدم و شروع کردم به کوبیدن سرم به در و دیوار...»
 
کتاب «آدم باش» به قلم مسعود ده‌نمکی در 524 صفحه با شمارگان 2000 نسخه و در دو جلد شومیز (25000 تومان) و گالینگور (28000 تومان) توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی راهی بازار کتاب شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها