جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
نمایشگاه کتاب تهران نقطه برخورد مولفه‌های اقتصاد نشر، مخاطبان و دولت است

مشاور رئیس جمهوری در امور فرهنگی با حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار «ایبنا» گفت: نمایشگاه کتاب تهران، نمایانگر وضعیت تعامل مخاطبان و دولت با محوریت اقتصاد نشر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، با حضور در سالن تشریفات بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خبرنگار «ایبنا» اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران نقطه برخورد سه مولفه است؛ اقتصاد کتاب، مجموعه مخاطبان و دولت.
 
وی توضیح داد: اگر تقاطع سه‌گانه اقتصاد، سیاست و مخاطب را اصل بگیریم نمایشگاه کتاب تهران در هر دوره‌ای به ما نشان می‌دهد که وضعیت تعامل این سه مؤلفه چگونه است.
 
آشنا ادامه داد: بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال نمونه خوبی از نتایج سه کار بزرگی است که به سرانجام رسیده است؛ نخست انتقال بخشی از وظایف دولت به اتحادیه ناشران. دوم، همکاری بین‌بخشی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران برای تغییر مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و سوم استقبال ناشران از نمایشگاه کتاب تهران.
 
مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری اظهار کرد: برآوردی که از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وجود داشت چنین بود که گویا با کاهش 30 درصدی حضور ناشران و مراجعان مواجه خواهیم بود. اما گزارشات حاکی از آن است که تعداد بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه کتاب تهران با افزایش 40 درصدی مواجه بود.
 
وی اظهار کرد: مردم تهران درباره فضاهای فرهنگی، لیاقتشان بیش از آن چیزی است که در اختیارشان است. در حال حاضر یک مثلث فرهنگی در جنوب تهران شکل‌گرفته است که یک سر آن زیارت‌گاه (حرم مطهر امام خمینی(ره))‌ و طرف دیگر آن دانشگاه شاهد و سوی دیگر نمایشگاه کتاب تهران قرار گرفته است. امیدواریم این اقدام بزرگ برای افزایش عدالت فرهنگی کشور موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها