چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
عمان روابط سیاسی و فرهنگی خوبی با ایران دارد /به علاقه‌مندی کشور عمان برای تبادل فرهنگی با ایران آگاهیم

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره علت انتخاب کشور عمان به عنوان مهمان ویژه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: عمان روابط سیاسی و فرهنگی خوبی با ایران دارد و از علاقه‌مندی این کشور برای تبادل فرهنگی با ایران آگاهیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نوش‌آبادی درباره ملاک و معیار انتخاب کشور عمان به عنوان مهمان ویژه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: عمان کشور همسایه و دوست ایران است که ظرفیت‌های خوب فرهنگی دارد. بنده به عنوان فردی که چند سال در این کشور سفیر بودم و با شناختی که از این کشور دارم، به علاقه‌مندی آنها به توسعه و تبادل فرهنگی با ایران آگاهم.
 
وی ادامه داد: عمان هم روابط سیاسی و فرهنگی خوبی با ما دارد و هم مواضع مشترک ما با عمانی‌ها در مجامع جهانی بسیار نزدیک و رو به تقویت است.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که تصور می‌کنم وجود کشور عمان در نمایشگاه کتاب تهران برای سایر کشورهای همسایه، یک پیام است، افزود: البته مهمانان دیگری مانند قطر و سایر کشورهای آسیای شرقی و حتی کشورهای اروپایی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند. همچنین در این دوره بسیاری از مسئولان، مدیران و وزرای فرهنگی کشورهای مختلف نیز حضور خواهند داشت؛ من این حرکت را به فال نیک می‌گیرم.
 
وی با بیان این‌که امسال در نمایشگاه کتاب تهران شاهد تغییرات جدی خواهیم بود، اظهار کرد:بدون تردید در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران نسبت به دوره‌های گذشته، تعداد ناشران داخلی و خارجی افزایش پیدا خواهد کرد. تاکنون حدود 3 هزار ناشر داخلی ثبت‌نام کرده‌اند و آمار تعداد ناشران خارجی به‌زودی ارائه خواهد شد.

نوش‌آبادی بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امسال هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی با ارتقای قابل توجهی مواجه خواهد بود. در این دوره نیز در کنار فعالیت‌ها و برنامه‌های اصلی نمایشگاه، شاهد برپایی برنامه‌های جنبی متعددی خواهیم بود.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها