شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
ایران برای توسعه صادرات آثار چاپی ظرفیت دارد

سید محسن علوی، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرکرد با تاکید بر نقش صادرات در توسعه صنعت چاپ گفت: ایران با توجه به استعدادهای موجود در کشور، قابلیت و ظرفیت توسعه صادرات آثار چاپی را دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی اصولی انجام شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره صنعت چاپ، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرکرد، برگزاری جشنواره را راهی برای نمایش ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های هر حوزه توصیف کرد که می‌تواند چشم‌انداز آینده را نیز تعیین کند.

وی با تاکید بر شکوفایی زحمات، ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری دست‌اندرکاران صنعت چاپ در نتیجه برگزاری جشنواره و مسابقات چاپی، گفت: در صورت شکوفایی این صنعت است که در سطح منطقه، خاورمیانه و جهان مطرح می‌شویم.

علوی مهمترین نقش جشنواره ملی صنعت چاپ را شناساندن این صنعت به مردم، جامعه و به‌ویژه مسوولان حوزه فرهنگی و اقتصادی دانست.

این چاپخانه‌دار شهرکردی افزود: پیش از این مسوولان تنها از نگاه فرهنگی به صنعت چاپ نگاه می‌کردند اما با اقدامات اخیر و همچنین سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای حمایت از اهالی این صنعت، جنبه اقتصادی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی ضعف جشنواره ملی صنعت چاپ را متمرکز بودن آن در تهران دانست و گفت: بسیاری از شهرهای بسیار کوچک در سراسر کشور فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که با توجه به امکانات بسیار محدودشان، کار بسیار بزرگی است و این نشان از استعدادهای نهفته چاپی دارد.

رییس اتحادیه چاپخانه‌داران شهرکرد ادامه داد: خوشبختانه در دوره جدید جشنواره قرار است آثار چاپی از سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گیرد و فکر می‌کنم با این تمرکز‌زدایی می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیر صنعت چاپ در سراسر کشور باشیم.

علوی در پایان صحبت‌های خود با بیان این‌که درآمد حاصل از تولیدات چاپی بسیاری از کشورهای پیشرفته از صادرات نفتی ایران بالاتر است، تصریح کرد: با توجه به استعدادهای موجود در کشور، ایران نیز قابلیت توسعه صادرات آثار چاپی را دارد که البته باید برای این توسعه برنامه‌ریزی اصولی انجام شود.

شرکت خراسان رضوی با 350 واحد فعال در  مسابقات تخصصی چاپ 

استان خراسان رضوی با 350 واحد چاپی فعال در دوزادهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ حضور پیدا خواهد کرد. این واحدهای فعال با بیش از سه هزار ورق ماشین به فعالیت در حوزه‌های مختلف تخصصی مشغولند.

خراسان رضوی تا‌کنون دو دوره شاهد برگزاری جشنواره صنعت چاپ در استان بوده است و امسال نیز با توجه به تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره مبنی بر برگزاری این رویداد به صورت استانی، سومین دوره جشنواره چاپ را برگزار خواهد کرد. 

در هر دو دوره از برگزاري این رویداد، بیش از هشت هزار اثر چاپی از واحدهای چاپی خراسان رضوی داوری شده است. جشنواره صنعت چاپ خراسان رضوی پس از برگزاری جشنواره ملی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط