سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کمک به صنعت چاپ از سایر صنایع واجب‌تر است

فرهاد شهریاری، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران هرمزگان با اشاره به نیاز صنعت چاپ به حمایت مسوولان، گفت: صنعت چاپ، یک صنعت مادر به‌شمار می‌آید و دادن وام بلاعوض در این حوزه نسبت به سایر صنایع واجب‌تر است چراکه پیشرفت صنعت چاپ می‌تواند در توسعه کشور بسیار تاثیرگذار باشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره صنعت چاپ، رییس اتحادیه چاپخانه‌داران هرمزگان ضمن ارزیابی مثبت از روند برگزاری جشنواره در سال‌های اخیر، ارایه تسهیلات از سوی صندوق توسعه ملی را یکی از راه‌های پیشرفت این حوزه دانست. 

فرهاد شهریاری افزود: به اعتقاد من صنعت چاپ برای پیشرفت به سه گروه تسهیلات نیاز دارد، اول تسهیلات در گردش که در نتیجه همت مسوولان قرار است از سوی صندوق توسعه ملی به واحدهای چاپ و نشر اعطا شود. دومین تسهیلات مورد نیاز، ارایه وام برای تجهیز کارگاه است که باید به صورت وام طولانی مدت و بدون وثیقه ارایه شود.

شهریاری سومین نوع تسهیلات مورد نیاز برای رشد صنعت چاپ را اعطای سرمایه برای خرید ملک دانست زیرا بسیاری از واحدهای چاپی استیجاری با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند.

این چاپخانه‌دار همچنین  اعطای وام بلاعوض به حوزه فرهنگ و هنر و چاپ را پیشنهاد داد و افزود: به اعتقاد من، وام بلاعوض در این حوزه از وام بلاعوض برای صنعت کشاورزی واجب‌تر است چراکه می‌تواند در توسعه کشور بسیار تاثیرگذار باشد. 

رشد صنعت چاپ نشان از تغییر نگرش مسوولان دارد 
رضا رضایی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره صنعت چاپ معتقد است که نگرش مسوولان و نگاه تخصصی به صنعت چاپ سبب رشد این حوزه در سال‌های اخیر شده است.
 
رییس هیات داوران دوازدهمین دوره مسابقات چاپی با اشاره به تغییر نگرش مسوولان فرهنگی به صنعت چاپ، اظهار کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر به‌ویژه در یکی دو سال گذشته، اتفاقات خوبی برای ارتقای این صنعت افتاده که همگی نتیجه تغییر نگرش مسوولان است.

وی با اشاره به امضای چندین تفاهمنامه‌ برای حمایت و ارتقای صنعت چاپ، گفت: امضای این تفاهمنامه‌ها، مدت‌ها در دستور کار بود که با همت مسوولان در ماه‌های اخیر، سرانجام به نتیجه رسید و ما شاهد توجه به اهمیت صنعت چاپ و تاثیر آن بر سایر صنایع هستیم.

رییس هیات داوران مسابقات جشنواره ملی صنعت چاپ معتقد است در صورت ضعف صنعت چاپ، دیگر صنایع نیز امکان حضور در بازار را نخواهند داشت و ارتقای این صنعت می‌تواند بر توسعه اقتصادی کشور موثر باشد.

رضایی با تاکید بر نقش صنعت چاپ بر توسعه پایدار افزود: حماسه سیاسی سال 92، به همت مردم محقق شد و حماسه اقتصادی نیز با توجه به اقدامات مثبت صورت گرفته و پیشرفت صنعت چاپ، محقق خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده اهمیت صنعت چاپ و صحبت درباره آن در سطح تمام نهادهای دولتی و خصوصی و همچنین مجلس شورای اسلامی بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این عضو شورای سیاستگذاری جشنواره صنعت چاپ در پایان افزود: این صنعت می‌تواند معرف و مروج ارزش‌های فرهنگی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط