سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
دعوت از رییس جمهوری منتخب برای حضور در اختتامیه نمایشگاه قرآن

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همزمانی برگزاری نمایشگاه قرآن و صدور حکم تنفیذ رییس جمهوری دولت یازدهم گفت: از رییس جمهوری منتخب برای حضور در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن دعوت به عمل آورده‌ایم و امیدوارم رییس جمهوری با حضور در این مراسم فعالیت خود را در کشور با اقدامی قرآنی آغاز کند._

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در پاسخ به این‌ سوال که «آیا در مدت زمان باقی‌مانده از فعالیت‌تان در وزارت ارشاد، تحقق برنامه فرهنگی دیگری در دست اقدام دارید؟» گفت: حوزه فرهنگ و هنر هیچ‌گاه تعطیل‌پذیر نیست، بنابراین تا آخرین لحظه حضور در دولت دهم، فعالیت‌هایمان را عملیاتی خواهیم کرد.

وی افزود:آیین بزرگداشت مشفق کاشانی و مراسم نکوداشت آیت‌الله زنجانی از جمله برنامه‌هایی است که به‌زودی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پیش از آغاز ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌‌های فرهنگی این دولت به شمار می‌آید که همزمان با صدور حکم تنفیذ ریاست جمهوری به کار خود پایان خواهد داد، بنابراین از  دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری منتخب ملت ایران برای حضور در آیین اختتامیه این رویداد بزرگ قرآنی دعوت به عمل آورده‌ایم. امیدوارم رییس جمهوری با حضور در این مراسم فعالیت خود در کشور را با یک اقدام قرآنی آغاز کند.

حسینی در ادامه گفت: نمایشگاه‌ بازی‌های رایانه‌ای، جشن پیش‌نگاران، جشنواره فصلی مطبوعات(ویژه فصل بهار)، افتتاح پروژه فیلم‌خانه و افتتاح کتابخانه مرکزی سمنان از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری وزارت ارشاد به شمار می‌آیند که تا پایان دولت دهم عملیاتی خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور نشر ایران در شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت گفت: همواره بر حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی تاکید داریم. بنابراین مقدمات حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت مانند ثبت‌نام و اجاره غرفه را فراهم کرده‌ایم تا دولت آینده در این حوزه با مشکلی مواجه نشود.

وی درباره پروژه فرهنگی ـ تفریحی باغ کتاب با بیان این‌که کارشناسی فضای باغ کتاب به پایان رسیده است، اظهار کرد: باغ کتاب فضایی بسیار مناسب است و به همین دلیل از متولیان راه‌اندازی این پروژه قدردانی می‌کنم اما فضای فعلی آن برای برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کافی نیست. بنابراین در تعامل با علی اکبر اشعری، مدیر پروژه باغ کتاب بر افزوده شدن فضای جدید در این مجموعه تاکید کرده‌ایم که امیدوارم محقق شود.

حسینی در پاسخ به این سوال که «بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در باغ کتاب برگزار خواهد شد؟» گفت: فرآیند ساخت و ساز در این مجموعه به حدی وسیع است که بعید می‌دانم تا نمایشگاه کتاب تهران آینده آماده بهره‌برداری باشد اما ما همچنان پیگیر موضوع خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که «بعد از پایان دولت دهم چه فعالیتی را دنبال خواهید کرد؟» اظهار کرد: بعد از اتمام فعالیتم در دولت دهم به فعالیت خود به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه خواهم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط