سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
نمایشگاه کتاب استانی رفسنجان افتتاح شد

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب رفسنجان گفت: کتاب باید در دسترس همگان قرار بگیرد و در همه سطوح مدیریتی کشور وجود داشته باشد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی شامگاه دوشنبه (3 تیر) در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی در رفسنجان با تاکید بر اهمیت کارهای فرهنگی اظهار کرد: باید نسبت به فعالیت‌های نشر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی کشور با هدف ایجاد فرصت افزایش بصیرت و آگاهی مردم از پنجم تا پانزدهم شعبان با عنوان دهه مهدویت نامگذاری شد. 

وی با تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج) به ویژگی‌های منتظران واقعی اشاره و بیان کرد: آیات قرآنی که درباره آینده بشریت نازل شده است، رسالت خطیر منتظران واقعی را نشان می‌دهد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فقدان آگاهی و فاصله گرفتن از مسیر مستقیم و حقیقت را عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و مذهبی برشمرد و گفت: علت به بیراهه کشیده شدن بسیاری از افراد در تاریخ نتیجه فاصله گرفتن از حقایق است. 

حسینی افزود: انتظار واقعی به معنای تماشا و نظارت محض نیست بلکه منتظر واقعی شخصی است که فعال باشد. 

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با آغاز حرکت انقلابی، نیروهای خود را تربیت کرد و پس از تحولات 15 خرداد سال 1342 فرمود سربازان ما در گهواره‌ها هستند که همین سربازان در ۲۲ بهمن 1357 به پیروزی رسیدند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همگان باید برای دگرگونی وضعیت حاکم بر جهان و جایگزینی اوضاع مطلوب تلاش کنند که البته این امر نیازمند تلاش‌ها و اقدام‌های وسیعی است. 

حسینی تاکید کرد: امروز باید بیداری اسلامی در سطح جهان ایجاد شود و این مباحث باید در مجامع جهانی و با افرادی که آلوده نیستند و منفعتی ندارند مطرح شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: باید محکم و ثابت‌قدم ایستاد و زمینه‌های لازم را ایجاد و بسترها را فراهم کرد و این امر جز با معرفت شدنی نیست. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حاکمیت انسان‌های پاک بر جهانیان ادامه داد: رسالت نویسندگان در این عرصه بسیار مهم است که باید این زمینه را در عرصه جهانی ایجاد کنند. 

عضو کابینه دولت دهم همچنین اقدام‌های فرهنگی انجام شده در استان کرمان را خوب ارزیابی و بر تسریع روند عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری رفسنجان با مساحت ۳۰۰ متر مربع و سالنی با گنجایش ۴۵۰ نفر تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط