دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
کتاب های ارسالی به این منطقه مربوط به 10 سال پیش است

جلال قربانی، رییس کتابخانه های عمومی شهرستان دیواندره استان کردستان گفت: متاسفانه کتاب های رمان ارسالی برای کتابخانه‌های این منطقه مربوط به هفت تا 10 سال پیش است، در حالی که آثار کردی مخاطبان بیشتری در این منطقه دارد._

قربانی در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: شهرستان دیواندره استان کردستان با 190 روستا از طریق کتابخانه سیار به راحتی می تواند آثار مکتوب مورد نیاز روستاییان را فراهم کند و ترویج فرهنگ وقف کتاب برای روستا‌ها راهکار دیگری است که نیاز افراد اهل مطالعه روستایی را تامین می‌کند.

وی با بیان این که نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای اداره بهتر کتابخانه های روستایی بهتر است بودجه مشخصی درنظر بگیرد اظهار کرد: پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها بهتر است مستقیم از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت شود تا بودجه مشخص و مستمری برای این کتابخانه‌ها در نظر گرفته شود.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان دیواندره با اشاره به طرح کتاب من در کتابخانه های عمومی کشور گفت: این طرح با هدفمندی و کارشناسی کتاب‌ها، سهم بزرگی در تامین منابع مکتوب مورد نیاز اعضای کتابخانه های عمومی کشور دارد.
 
وی درباره ارسال منابع مکتوب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای کتابخانه‌های عمومی گفت:بهتر است سهمیه عمومی کتابخانه‌ها به ویژه در مناطق دارای اقلیت های قومی، بر اساس زبان و مذهب آن ها خریداری و ارسال شود.

قربانی با بیان این که کتاب های رمان در میان آثار مکتوب ارسالی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دارای بیشترین استقبال از سوی مردم است عنوان کرد: متاسفانه کتاب های رمان ارسالی برای کتابخانه‌های این منطقه مربوط به هفت تا 10 سال پیش است، در حالی که آثار کردی مخاطبان بیشتری در این منطقه دارد.

وی با بیان این که ارسال کتاب‌های عامه پسند از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عامل ترغیب افراد به مطالعه است عنوان کرد: نخست اعضای کتابخانه ها و مردم را  باید از طریق کتاب های بازاری به کتابخوانی تشویق کرد وسپس آن ها را وارد مباحث تخصصی کرد.

قربانی همچنین از معرفی 60 کتاب در برنامه رادیویی «ژوانگهی لاوان» (دیدار جوانان) اشاره کرد و اظهار کرد: این برنامه رادیویی با هدف معرفی کتاب به جوانان از هشت ماه پیش شروع شد و هر دوشنبه به معرفی آثار مکتوب بر اساس موضوع برنامه می‌پردازد.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان دیواندره با اشاره به راه اندازی وبلاگ کتابخانه عمومی این شهرستان اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه از طریق بازدید مدارس از کتابخانه‌ها، ایجاد وبلاگ برای این مراکز، نقش مهمی در جذب افراد به کتابخوانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط