دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
ارتقای فرهنگ شهر و روستا با کتابخوانی ممکن است

فرماندر شهرستان یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: رفع آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهر و روستا با کتابخوانی ممکن است.-

محمد الفونه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: علاقه به کتاب و کتابخوانی از بارزترین ویژ‌گی‌های مسلمانان است و اکنون وظیفه خود می‌دانیم که در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ شهر و روستای حوزه مسوولیت‌مان، کتابخوانی را ترویج کنیم.
 
وی اظهار کرد:‌ با توجه به فضای سایبری و گستردگی اینترنت، دانش‌آموزان و دانشجویان در شهرها ترجیح می‌دهند که از رایانه استفاده کنند اما مردم در روستاها همچنان نیازمند و مشتاق کتاب و کتابخوانی اند. 

الفونه گفت: کتابخانه‌ روستایی بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری فرهنگی است و به‌همین دلیل به عنوان مسوولان شهرستان، تاکنون تمام توانمان را برای توسعه کتابخانه‌های روستایی به‌کار برده‌ایم.
 
فرماندار شهرستان یاسوج با اشاره به عملکرد مسوول سابق اداره کتابخانه‌های شهرستان یاسوج  گفت: محمد جاودان خرد، جزو آن‌ دسته از مسوولان دوستدار کتاب بود که توانست در طول یک سال خدمت، چهار باب کتابخانه روستایی را در شهرستان بویراحمد راه‌اندازی کند.
 
الفونه اظهار کرد:‌ هرچند مسوولیت وی به اتمام رسید اما مطمئنم که مسوول جدید هم از دلسوزان فرهنگی شهرستان است و من از وی نیز حمایت‌های لازم را خواهم کرد. 

محمد جاودان خرد، مسوول سابق اداره کتابخانه‌های شهرستان بویراحمد نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از افتتاح در سال گذشته چهار باب کتابخانه روستایی و دو باب کتابخانه شهری طی یک سال گذشته در شهرستان بویراحمد سخن گفت.

وی همچنین عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هفت شهرستان دارد و ما توانستیم از نظر منابع کتابخانه‌ها، افزایش اعضای کتابخانه‌ها و میزان رضایت مردمی، رتبه نخست را در شهرستان بویراحمد به دست بیاوریم.

مسوول سابق اداره کتابخانه‌های شهرستان بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد مستعد توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و امیدوارم که مسوولان فرهنگی استان هیچگاه این موضوع را فراموش نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط