سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
«سنگ نوشته‌های کوفی، میراث فرهنگی جهانی» بررسي می‌شود

جلسه نقد و بررسی کتاب «سنگ نوشته‌های کوفی، میراث فرهنگ جهانی» فردا اول شهریور با حضور نویسنده کتاب سید محمدوحید موسوی جزایری، بهرام کلهرنیا و پاتریک رینگن‌برگ در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلسه نقد و بررسی کتاب «سنگ نوشته‌های کوفی، میراث فرهنگ جهانی» نوشته سید محمدوحید موسوی جزایری و همکاران فردا چهاشنبه اول شهریور، از ساعت 17 تا 19 و با حضور سید محمد وحید موسوی جزایری، بهرام کلهرنیا و پاتریک رینگن‌برگ در سرای اهل قلم برگزار می‌شود. 

کتاب دو زبانه «سنگ نوشته‌های کوفی، میراث فرهنگ جهانی» نوشته سید محمدوحید موسوی جزایری و همکاران، به همراه نوشتارهایی از بهاالدین خرمشاهی، علی ایمانی و فاطمه دانش یزدی به همت انتشارات کتاب آبان در 252 صفحه و 207 صفحه تصویر تمام رنگی به بهای 30 هزار تومان منتشر شده است. این کتاب منتشر شده است. 

سید محمدوحید موسوی جزایری دانش‌آموخته رشته گرافیک است. او از سال 1371 تحقیق درباره خط کوفی را آغاز کرد. تلاش‌های او در این زمینه منجر به یافتن «تراش قلم گمشده خط کوفی اولیه» شد، بر این اساس بسیاری از منتقدان جزایری را احیا کننده خط کوفی اولیه می‌دانند.  به قلم او پیش‌تر کتاب‌های «خط و خوشنویسی»، «دانشنامه خط کوفی»، «سنگ نوشته‌های ثلث در استانبول» و چند کتاب دیگر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط