شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کتابخانه بهمن‌بیگی می‌تواند یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های عمومی شیراز باشد

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در بازدید از فرهنگسرای «بهمن‌‌بیگی»، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کتابخانه فرهنگسرای بهمن‌بیگی می‌تواند یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های عمومی شهر شیراز محسوب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مرتضی جعفری با بیان اینکه ۴۷۰۰ جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد، اعلام کرد: کتابخانه شخصی زنده‌یاد استاد چینی به فرهنگسرای «بهمن‌بیگی» اهدا شده است و با مجموعه‌ مجلات وزین ادبی، فرهنگی و هنری همچنین مجموعه کتاب‌های تاریخی که در اینجا استقرار یافته، این کتابخانه یکی از مراکز اصلی مراجعات ادبی و تاریخی خواهد بود.

به گفته رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، میزهای مطالعه این کتابخانه طبق استانداردهایی است که در کتابخانه ملی تهران وجود دارد.
 
وی افزود:‌ با راه‌اندازی پژوهشکده اقوام با نام «بخارای من ایل من» که شامل پژوهش در ادبیات فولکلور است، همچنین پژوهشگاه دست‌بافته‌های سنتی ایران، فرهنگسرای بهمن‌بیگی به عنوان اولین مرکز بزرگ فرهنگی، هنری که رویکرد آموزشی و پژوهش دارد، معرفی خواهد شد.
 
جعفری با اشاره به ضرورت نگاه تخصصی به فرهنگسراهای شیراز، اظهار کرد: رویکردمان در فرهنگسرای «بهمن بیگی» آموزشی علمی و ادبی، در فرهنگسرای «حکمت»، هنری و در فرهنگسرای «شهروند»، آموزش شهروندی است.
 
رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورا، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، شهردار منطقه ۹ و بانو سکینه کیانی، همسر استاد بهمن‌بیگی از فرهنگسرای بهمن‌بیگی بازدید کردند.
 
یادآور می‌شود، فرهنگسرای استاد محمد بهمن‌بیگی در زمینی با مساحت بیش از ۷ هزار مترمربع و زیربنای ۴۲۰۰ مترمربع مجاور شهرداری منطقه ۹ شیراز در بلوار فرزانگان شیراز افتتاح شده است. بنا بر اعلام مسئولان شهرداری شیراز، این فرهنگسرا در مقطع کنونی بزرگترین فرهنگسرای این کلانشهر محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها