سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
علیرغم حاشیه‌های سیاسی و اجتماعی بزرگراه فرهنگ پویاست/ «زن» در اولویت‌های پژوهشی مرکز قرار گرفت

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: در بحث تاریخ‌نگاری، خاطره و موضوعات سیاسی، فکری و نظری سراغ موضوعاتی برویم که جامعه به آن اقبال بیشتری نشان می‌دهد. ضمن اینکه سال گذشته به مناسبت یکصدمین سال تأسیس حوزه علمیه قم پانزده عنوان کتاب منتشر کردیم. امسال قصد داریم درباره زنان بیشتر کار کنیم.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی هنگام بازدید از غرفه این مرکز در نمایشگاه کتاب 1402 به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: برای ما نمایشگاه در هر حالتی جذاب است، چون کتاب جذابیت خودش را دارد. امروز ما تقریبا 42هزار نشر جدید داریم و از آن طرف تقریبا پنجاه هزار و اندی کتاب بازچاپ و 90 هزار عنوان کتاب جدید نیز به چاپ رسیده است.

او افزود: این آمار نشان‌دهنده یک حرکت عظیم فکری فرهنگی در زمینه تولید آثار در زمینه‌های مختلف فعال و پرنشاط است. این نشاط و بالندگی اجتماعی نشان می‌دهد علی‌رغم حاشیه‌های سیاسی و اجتماعی و امنیتی که در کشور داشتیم اما این بزرگراه فرهنگی که نشر کتاب است به حرکت خودش ادامه داده است.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز ما در حوزه نشر مشکل چاپ و شمارگان داریم، مشکلی دامن‌گیر ما شده که امیدواریم این مسئله در کنار مسائل اقتصادی حل شود و بحث قیمت و شمارگان به شکلی باشد که مردم راحت‌تر کتاب بخرند. 

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی گفت: امروز یکی از روزهای شلوغ نمایشگاه است و جمعیت زیادی را در نمایشگاه مشاهده می‌کنیم که نشان می‌دهد استقبال از سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب خوب بوده است.     

او درباره وضعیت انتشارات مرکز در سالی که گذشت و برنامه‌های آینده عنوان کرد: ما تقریبا روند خودمان را داشتیم قدری در چاپ کتاب‌ها تأمل کردیم به طوری که 270 جلد کتاب در انتظار انتشار داشتیم که پالایشی درباره آنها انجام دادیم آثاری که اولویت چاپ داشت در اولویت گذاشتیم ضمن اینکه تصمیم گرفتیم بعضی آثار را به صورت الکترونیکی منتشر کنیم لذا یک دسته‌بندی از این لحاظ انجام دادیم که کتاب‌ها به صورت یک اولویت‌بندی با نگاه به استقبال مخاطب باشد یا اهمیت پژوهشی بیشتری را در بربگیرد.

وزیر سابق دادگستری بیان کرد: در بحث تاریخ‌نگاری، خاطره و موضوعات سیاسی، فکری و نظری قصد داریم سراغ موضوعاتی برویم که جامعه به آن اقبال بیشتری نشان می‌دهد. ضمن اینکه سال گذشته به مناسبت یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم پانزده عنوان کتاب منتشر کردیم. امسال قصد داریم درباره زنان بیشتر کار کنیم.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها