چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
طرح تدوین تاریخ شفاهی با جدیت ادامه دارد/برنامه ویژه کتابخانه ملی برای پژوهشگران پیشکسوت

علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تعبیه میز پژوهشگران پیشکسوت در کتابخانه ملی خبر داد و درباره طرح تاریخ شفاهی این سازمان گفت: طرح تدوین تاریخ شفاهی در کتابخانه ملی با قوت پیگیری خواهد شد.

علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره حمایت از پژوهشگران پیشکسوت و استفاده از تجربه‌های آن‌ها عنوان کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بخش حمایت از پژوهشگران پیشکسوت طرحی دارد که در صورت فراهم شدن مقدمات به زودی اجرا خواهد شد.
 
مختارپور افزود: به‌زودی در کتابخانه ملی ایران میزی برای برخی از پژوهشگران پیشکسوت قرار داده می‌شود تا روزهای مشخصی در ماه در این کتابخانه حضور پیدا کنند و دانشجویان و استادان بتوانند با این پژوهشگران پیشکسوت دیدار داشته باشند. از ابتدای سال آینده این طرح اجرایی خواهد شد.
 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قصد دارد از حضور حداکثر پژوهشگران پیشکسوت در بخش‌‌‌های مختلف استفاده کند، احتمالا این دیدارها هر ماه با حضور پژوهشگران مختلف از حوزه‌‌های گوناگون شکل خواهد گرفت.
 
مختارپور درباره ثبت تجربیات پژوهشگران پیشکسوت از طریق پروژه تاریخ شفاهی نیز گفت: استفاده از تجربیات پژوهشگران پیشکسوت و ثبت آن به صورت تاریخ شفاهی پیش‌تر وجود داشته و همچنان با قوت دنبال می‌شود. یکی از همین پژوهش‌هایی که به تازگی به صورت کتاب منتشر شده و در جشنواره سیزدهم نیز معرفی شد، کتاب «شاعر مشتعل» مصاحبه تاریخ شفاهی با مظاهر مصفا، استاد شناخته شده ادبیات فارسی بود که حاصل پژوهش، مصاحبه و تدوین پیمانه صالحی است. طرح تدوین تاریخ شفاهی در کتابخانه ملی با قوت پیگیری خواهد شد.
 
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره حمایت عملی برای دیده‌شدن طرح‌های برگزیده پژوهشگران برتر 13 دوره جشنواره‌های پژوهش و فناوری این سازمان، اظهار کرد: طرح‌های پژوهشی برتر ادوار مختلف جشنواره پژوهش و فناوری کتابخانه ملی حتما از روش‌های مختلف مانند برگزاری نشست‌های تبیینی، انتشار در فصلنامه‌های پژوهشی، انتشار در قالب کتاب و ارائه امکانات برای ادامه فعالیت پژوهشگران، مورد حمایت ویژه سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها