دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
«فرهنگ یارانِ کتاب» معرفی می‌شوند/میزبانی اندیکا از همایش ملی ایران جغرافیای مهربانی

علیرضا حبیبی با اعلام خبر برگزاری دومین همایش ملی ایران جغرافیای مهربانی در شهرستان اندیکا گفت: رادیو فرهنگ در صدد برآمد، با اجرای این همایش، طرح « فرهنگ یاران کتاب» را نخستین‌بار در کشور با حضور 30 دانش‌آموز روستاهای شهرستان اندیکا اجرا کند.

  علیرضا حبیبی ، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با اشاره به اهداف دومین همایش ملی ایران جغرافیای مهربانی بیان کرد: این همایش به منظور ترویج و تقویت فرهنگ نیکوکاری و نوع دوستی، معرفی و تکریم خیرین و فعالان نیکوکاری، تبیین جایگاه گروه‌های جهادی در مهرورزی و محرومیت‌زدایی، بررسی علمی خیریه‌های فرهنگی و اجتماعی و نهادهای نیکوکاری و نقش کار آفرینی در اسلام و ظرفیت‌سنجی توسعه کار خیر در جامعه با پخش زنده از رادیو فرهنگ، سیمای مرکز خوزستان، شبکه شما سیما، شبکه خبر سیما برای مناطق زلزله‌زده شهرستان اندیکا برگزار می‌شود.
 
حبیبی با بیان اینکه کتاب یکی از ظرفیت‌های بزرگ دانش‌سازی و تمدن‌سازی است، اظهار کرد: کتاب زبان علم و دانش بشریت  است که از لابه‌لای تاریخ حرف‌های گفته و ناگفته برای نسل آینده و امروز دارد.

وی افزود: کسانی‌ که کتاب خواندند مثل ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی ، خوارزمی، انسان‌هایی بزرگ شدند و توانستند آثار فاخر و ارزشمندی را برای نسل بعد خود به‌عنوان میراث بر جای بگذارند که نتیجه‌ آن انعکاس سخنان خوب در دل ملت‌ها و دولت‌ها است.  

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ ادامه داد: رسانه رادیو فرهنگ در حوزه عدالت فرهنگی در بخش ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف ارائه خدمات در مناطق کم‌برخوردار و دور افتاده با مشارکت سامانه «بوکبال» و سایر دستگاه‌ها و نهادها این همایش را برگزار می‌کند.

حبیبی اضافه کرد: برای تکریم و تقویت فرهنگ کتابخوانی در مناطقی که امکان برخورداری از کتاب فیزیکی و الکترونیکی را ندارند و انتقال کتاب فیزیکی در این مناطق دشوار است، رادیو فرهنگ در صدد برآمد، با اجرای این همایش، طرح « فرهنگ یاران کتاب» را نخستین‌بار در کشور با حضور 30 دانش‌آموز روستاهای شهرستان اندیکا اجرا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها