چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
ضرورت بازتعریف جشنواره شعر فجر/ جشنواره فعلی به منزله بخش شعر کتاب سال است

محمود اکرامی، دبیر دومین دوره جشنواره شعر فجر تاکید دارد که برگزاری جشنواره به شکل فعلی تاثیر چندانی به بهبود تولید و نشر محتواهای باارزش در حوزه شعر ندارد و به انتخاب کتاب سال در حوزه شعر تبدیل شده است.

محمود اکرامی، دبیر دومین دوره جشنواره شعر فجر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به فرارسیدن اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره شعر فجر عنوان کرد: باید ظرفیت‌های جشنواره شعر فجر را برای آسیب‌شناسی و بررسی آن مورد توجه قرار دهیم.

دبیر دومین دوره جشنواره شعر فجر افزود: در دوره‌های نخستین، برگزاری جشنواره ابتدا در سطح استانی بر اساس دستورالعمل‌ها و معیارهای درنظر گرفته شده در سطح استان برگزار می‌شد و تنها یک شعر یا کتاب معیار ارزیابی شاعران نبود بلکه در چهار ارزیابی جداگانه در هر استان نظر استادان، کارشناسان شعر، داوران و اصحاب رسانه را برای انتخاب بهترین آثار جویا می‌شدیم و سپس برگزیدگان هر استان به مرحله کشوری رقابت می‌رسیدند که در یک همایش بزرگ فرهنگی شرکت می‌کردند.

اکرامی افزود: برای اینکه جشنواره شعر به یک جریان ادبی گسترده در کشور تبدیل شود و به تولید بیشتر و باکیفیت‌تر آثار دست یابیم باید استان‌ها را پای کار آوریم و با برگزاری مرحله‌ای جشنواره از سطح استان به کشور خیزش ادبی را ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: در زمان برگزاری دومین دوره جشنواره شعر فجر که به برگزیدگان 15 سکه بهار آزادی اهدا می‌شد جشنواره‌های جداگانه‌ای از جمله کتاب سال با بخشی به نام شعر، کتاب فصل شعر و شعر نوقلمان را نیز داشتیم ولی امروز جشنواره شعر فجر به منزله جداکردن بخش شعر از کتاب سال است که باید بازتعریف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها