یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
رئیسیان: هاشمی‌نژاد یک نویسنده، روزنامه‌نگار، شاعر، منتقد و عرفان‌پژوه موفق بود

علیرضا رئیسیان در مراسم تشییع مرحوم قاسم هاشمی نژاد اظهار کرد: هاشمی‌نژاد به دلیل پشتکار در تمامی عرصه‌هایی که حضور داشت موفق بود و شاید به همین دلیل است که از او به عنوان یک نویسنده، روزنامه‌نگار، شاعر، منتقد و عرفان پژوه‌ موفق یاد می‌کنند.

علیرضا رئیسیان به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: حدود ۲۰ سال پیش به دلیل همکاری بر سر یک فیلم‌نامه که هیچ وقت اجرایی نشد با هاشمی‌نژاد آشنا شدم. استاد هاشمی‌نژاد مرد بزرگ و بی‌مانندی در حوزه ادبیات کلاسیک بود که بدون توجه به حاشیه‌ها کار خود را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: هاشمی‌نژاد به دلیل پشتکار و جدی بودن در کار در تمامی عرصه‌هایی که حضور داشت موفق بود و شاید به همین دلیل است که از او به عنوان یک نویسنده، روزنامه‌نگار، شاعر، منتقد و عرفان‌پژوه موفق یاد می‌کنند. او در حوزه ادبیات عرفانی کارهای بزرگی انجام داده است که غیرقابل انکار است.

کارگردان فیلم «دوران عاشقی» با اشاره به فعالیت‌های هاشمی‌نژاد اظهار کرد: هاشمی‌نژاد دوره مطبوعاتی جنجالی داشت چراکه در کار جدی بود و از کنار مسائل به سادگی عبور نمی‌کرد. او با گذر از حاشیه، قدرت و شهرت به یک ساده زیستی رسیده بود که این موضوع باعث شد عمیق‌تر به مسائل نگاه کند. در واقع او درگیر رنگ‌ها نبود و معتقد بود که گاهی رنگ‌ها چنان ما را درگیر می‌کنند که بی رنگی یادمان می‌رود.

رئیسیان در پایان گفت: سال گذشته بزرگداشتی را برای هاشمی‌نژاد گرفتند که به دلیل بیماری نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. به نظرم قاسم انسان بسیار بزرگی بود و باید بزرگداشت باشکوهی برای وی برگزار شود. باید اندیشه‌های او را فراگرفت و به دیگران یاد داد چراکه این اندیشه‌ها هنوز هم تازه است.

مراسم تشیع پیکر مرحوم قاسم هاشمی‌نژاد، نویسنده، منتقد و روزنامه‌نگار مطرح کشورمان صبح امروز (۱۵ فروردین‌ماه) با اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط