سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
مرحوم شاملو، مدلی موفق از سبک ترویج و توزیع کتاب را ارائه داد

مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در پیامی ضمن عرض تسلیت برای درگذشت حجت الاسلام علی صفوی شاملو، موسس مجموعه کتابرسان، گفت: مجموعه آقای شاملو، سبک کاری ایشان و موسسه کتابرسان توانسته بود مدلی موفق از سبک ترویج و توزیع کتاب را در کنار هم ارائه دهد.

خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با صدور پیام، درگذشت حجت‌الاسلام علی صفوی شاملو، موسس مجموعه کتابرسان را به خانواده ایشان و همه اهالی فرهنگ و هنر تسلیت گفت و از خداوند متعال برای خانواده این فعال فرهنگی صبری وافر تمنا کرد.

متن پیام بدین شرح است:

«حجت‌الاسلام علی صفوی شاملو ازجمله افرادی بود که علاوه بر فعالیت‌های بسیار و موفقیت در فضای دینی، تبلیغ دین و حوزه طلبگی، توانسته بود یک مدل و سبک جدیدی از تبلیغ دین را با احیای مساله ترویج کتاب و کتابخوانی به وجود آورد و این باعث شده بود که ایشان به‌عنوان «طلبه مروج کتاب» جایگاه منحصر به فردی در فضای فرهنگی و اجتماعی کشورمان داشته باشد.

علاوه بر این، با خلاقیت‌هایی که در حوزه فروش و ارسال کتاب در فضای مجازی داشت؛ تواتسته بود جریان بزرگی از توزیع کتاب را در فضای مجازی ایجاد کند که الگوی بسیاری از مجموعه‌های دیگر بود. در واقع او بنیانگذار سبک جدیدی از توزیع کتاب در فضای مجازی کشور بود که از دل آن بسیاری از مجموعه‌های دیگر ایجاد شد.

جای خالی حجت الاسلام شاملو در این عرصه باعث خواهد ما شاهد خلاء جدی باشیم و در توزیع کتاب، با چالش‌هایی روبه رو باشیم.

نقطه قوت دیگر آقای شاملو این بود که هم در ترویج و معرفی کتاب و هم در توزیع کتاب بسیار خوب عمل کرد. اکثر مجموعه‌هایی که در کشور ما کار می‌کنند، یا در حیطه ترویج خوب کار میکنند و در رساندن کتاب ضعف دارند و یا صرفا در توزیع و فروش کتاب کار می‌کنند و در معرفی کتاب ضعف‌های جدی دارند، اما؛ مجموعه آقای شاملو، سبک کاری ایشان و موسسه کتابرسان توانسته بود مدلی موفق از سبک ترویج و توزیع کتاب را در کنار هم ارائه دهد که دلیل اصلی موففیت ایشان هم همین بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها