یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
افتتاح بخش مستقل کودک در کتابخانه عمومی پیروزی/ قصه‌خوانی مختارپور برای کودکان

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم افتتاحیه بخش مستقل کودک کتابخانه عمومی پیروزی تهران تاکید کرد که کتاب را برای استفاده خانواده‌ها باید به دست ایشان برسانیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بخش مستقل کودک کتابخانه عمومی پیروزی تهران روز گذشته (یکم آذر) با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و معاونت اجتماعی، فرهنگی شهرداری ناحیه 3 منطقه 13 تهران افتتاح شد.
 
مختارپور در ابتدای این مراسم اظهار داشت: تفاوت انبیاء و اطباء هم در این است که اطباء و پزشکان در مطب خودشان می نشینند و اگر کسی ناراحتی و کمبودی داشته باشد، به آنها مراجعه می‌کند و وقت می‌گیرد؛ اما انبیاء و بزرگان بر عکس این عمل می‌کنند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: قشر فرهنگی و کتابدار نیز باید اینگونه باشند و آنچنان که حضرت علی علیه السلام می‌فرمایند: «پیامبر، مانند طبیبی بود که با طب خویش در پی علاج بیماران بود»، جا دارد کتابدار نیز مثل همان شیوه‌ای که درمورد انبیاء اشاره شد، هرازگاهی کتاب‌های مناسبی را به میان مردم ببرند و از آنها بخواهند اگر کتابی را مد نظرشان است بخوانند.

در ادامه این افتتاحیه با حضور دبیرکل نهاد، از مسن‌ترین فرد، خردسال‌ترین و کتابخوان نمونه، نیروی خدماتی و از مسئولین شهرداری که در بازسازی این کتابخانه همکاری داشتند، تقدیر به عمل آمد.

توسعه 55 متری بخش کودک کتابخانه عمومی پیروزی با طراحی ویژه کودکان توسط تیم روانشناسان و طراحان کودک و نورپردازی ال.ای.دی براي کاهش آسیب رسانی به چشم کودکان و کفپوش آنتی باکتریال انجام شده است.

 در پایان این مراسم، دبیرکل نهاد با حضور در بخش کودک و نوجوان این کتابخانه به جمع  کودکان حاضر پیوست و دقایقی را به کتابخوانی برای کودکان پرداخت.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها