سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
بیوک ملکی: سادگی و روانی غزلیات سیمین بهبهانی نوجوانان را به خود جذب می‌کند

بیوک ملکی، شاعر کودک و نوجوان، گفت: سیمین بهبهانی از غزل‌سرایان توانایی بود که به دلیل سادگی و روانی که در اشعارش وجود دارد مخاطبان نوجوان را هم به خود جذب می‌کند.

 بیوک ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزای کتاب ایران (ایبنا) با بیان این‌که این شاعر تازه درگذشته جزو بزرگترین شاعران امروز است، عنوان کرد: سیمین بهبهانی اسمی است که در تاریخ ادبیات ما همواره ماندگار خواهد شد. بهبهانی جز این‌که در وزن شعر ابداعاتی داشت و تغییراتی در آن ایجاد کرد، شاعری توانا به‌شمار می‌رفت.

این شاعر نوجوان افزود: حضور شاعرانی مانند سیمین بهبهانی، هوشنگ ابتهاج و شفیعی کدکنی برای ادبیات امروز ما یک غنیمت به حساب می‌آید و درگذشت سیمین بهبهانی درد و دریغی برای ادبیات امروز است و امیدوارم سایه «سایه» و شفیعی کدکنی برسر ادبیات ما مستدام باشد.

ملکی عنوان کرد: برخی غزلیات و اشعار درخشان سیمین بهبهانی به قدری از موضوعات و نثر روان و ساده‌ مطابق با دغدغه بچه‌ها برخوردارند که توانسته‌اند مخاطبان نوجوان را به خود جذب کنند.

بیوک ملکی، در سال 1339، در قزوين به دنيا آمد. از آثار او می‌توان به «كلاغ‌پر»، «آفتاب و مهتاب»، «ستاره باران»، «بر بال رنگين‌كمان»، «پشت يك لبخند»، «كوچه دريچه‌ها»، «از هواي صبح» و «در پياده‌رو» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها