چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
گردهمایی دانشجویان زبان فارسی دانشکده بانوان گلبرگ در لاهور

به مناسبت روز جهانی زن، خانه فرهنگ ایران در لاهور میزبان کادر آموزشی و ۷۰ نفر از دانشجویان زبان فارسی دانشکده دولتی بانوان گلبرگ بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این رویداد، جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ کشورمان به تشریح نقش زنان در جوامع امروزی، موفقیت بانوان ایرانی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، اشتراکات فرهنگی ایران و پاکستان، اهمیت زبان فارسی، و دستاوردهای ایران معاصر در عرصه‌های علمی و هنری از جمله سینمای ایران پرداخت.

وی به تاریخچه تأسیس خانه فرهنگ ایران در لاهور و تلاش‌های این مرکز در مبادلات فرهنگی بین ایران و پاکستان اشاره کرد و فعالیت‌های خانه فرهنگ در زمینه‌های مختلف توسعه هنر، برگزاری دوره‌های آموزشی و تبادل علمی و فرهنگی بین دو کشور تشریح کرد.

وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور عنوان کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جهان دارای نقش مؤثری هستند، استفاده از ظرفیت زنان همواره مورد توجه حاکمان بوده است. برخی از دولت‌مردان حضور اجتماعی زن را توان فکری و مدیریتی او دانسته‌اند.

نماینده بنیاد سعدی در لاهور ادامه داد: در ایران، زنانی هستند که با توجه به علاقه و اراده خود در نقش‌های سیاسی و حکومتی دارای مسئولیت‌های جدی و فکری هستند.

روناس به معرفی دستاوردهای زنان ایرانی در عرصه‌های علمی دانشگاهی و هنری پرداخت و گفت: زنان ایرانی در دهه‌های اخیر نقشی بی‌بدیل در پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف علمی و هنری داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها