چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
روزنامه‌نگار و نویسنده پیشکسوت ایلامی تجلیل شد

ایلام- در سومین ویژه‌برنامه ارغوان؛ از خداداد ابراهیمی، روزنامه‌نگار و نویسنده پیشکسوت ایلامی به پاس سال‌ها تلاش مستمر در حوزه‌های فرهنگ و ادب و رسانه، تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، عصر سه‌شنبه آئین نکوداشت خداداد ابراهیمی، نویسنده و روزنامه‌نگار، با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمع کثیری از مدیران، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان اجرایی استان، اصحاب و پیشکسوتان عرصه های فرهنگ، هنر و رسانه و مردم فرهنگ دوست استان در سالن سینما فرهنگ شهر ایلام برگزار شد.

این آئین به پاس سال‌ها تلاش و فعالیت تاثیرگذار و مستمر خداداد ابراهیمی در عرصه‌های فرهنگ، هنر و رسانه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و مؤسسه فرهنگی هنری عصر پیام ایلام برگزار شد.

روزنامه‌نگار و نویسنده پیشکسوت ایلامی تجلیل شد

ارغوان، ویژه‌برنامه نکوداشت بزرگان و پیشکسوتان و مفاخر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه استان است

علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم گفت: ارغوان، ویژه‌برنامه نکوداشت بزرگان و پیشکسوتان و مفاخر عرصه فرهنگ، هنر و رسانه استان است که هر سال به میزبانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی گفت: این ویژه برنامه با بزرگداشت ظاهر سارایی، شاعر و ناشر پیشکسوت آغاز شده و در سال ۱۴٠۱ نیز این ویژه برنامه به تجلیل از پیمان سادات نژاد و علی‌اشرف صندوق‌آبادی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بنا را بر برگزاری دو ویژه برنامه ارغوان در سال، در راستای بزرگداشت مفاخر حوزه فرهنگ هنر و رسانه استان گذاشتیم و این ویژه برنامه نیز به تجلیل از خداداد ابراهیمی روزنامه‌نگار و نویسنده ارزشمند ایلامی اختصاص یافته که مجموعه‌ای از اولین‌ها را در کارنامه خود دارد.

روزنامه‌نگار و نویسنده پیشکسوت ایلامی تجلیل شد

استان ایلام، مردمانی قدرشناس، قدردان و نجیب و شریف دارد

خداداد ابراهیمی، در این مراسم گفت: به عنوان یک روزنامه‌نگار و نویسنده تمام عزیزانی که به ساحت پاک و مقدس فرهنگ و هنر رسانه احترام گذاشتند، خاضعانه و فروتنانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: استان ایلام، مردمانی قدرشناس، قدردان و نجیب و شریف دارد که امروز فرزند کوچک‌شان را به مهر نواختند، به همین خاطر خدا را سپاسگزارم و از تمام هنرمندان، اصحاب رسانه، همکاران و عوامل اجرایی این برنامه تقدیر و تشکر می‌کنم.

روزنامه‌نگار و نویسنده پیشکسوت ایلامی تجلیل شد

خداداد ابراهیمی از بزرگان و نام‌آوران استان است.

محمدسبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این آئین ضمن ابلاغ سلام استاندار ایلام گفت: خداداد ابراهیمی از بزرگان و نام‌آوران استان است و خرسندیم که توفیق حاصل شد تا در آئین تجلیل از عزیزانی که در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه سال ها زحمت کشیده و نام استان ایلام را سربلند کردند، حضور داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای نکوداشت مفاخر استان ادامه داد: شرط صاحب نام شدن، گذشتن از نفس است و انسانی که تفکر غالب وی گذشتن از خود برای مردم باشد، یقیناً یک عنصر الگو و مؤثر در جامعه خواهد بود و در چنین روزی از وی تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: صداقت، اخلاص، مردم‌داری، ایثار و گذشت ارزش‌هایی هستند که انسان را ارزشمند می‌سازند و وجود همین خصایص اخلاقی است که باعث شده استاد ابراهیمی امروز در قلب مردم جایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام اظهار کرد: گذشتگان ما کسانی که صاحب این فرهنگ و تمدن بودند، سینه به سینه و نسل به نسل فرهنگ غنی ایرانی را به ما سپردند و در راه پاسداری از فرهنگ ایرانی متحمل رنج‌های بسیار شدند و امروز امثال استاد ابراهیمی نیز نقش‌شان پاسداری از تمدن و این پیشینه غنی است و در نوسازی و زیباسازی و ساختن و رویش فرهنگ و تمدن نقش بسزایی دارند.

روزنامه‌نگار و نویسنده پیشکسوت ایلامی تجلیل شد

ابراهیمی اولین چهره برجسته و شاخص حوزه داستان‌نویسی است

ظاهر سارایی، شاعر پیشکسوت ایلامی در این مراسم گفت: ابراهیمی یک چهره و فعال اجتماعی و وجه غالب ایشان رسانه است و وجه دیگر استاد که کمتر مورد توجه قرار گرفته وجه ادبی است.

وی تصریح کرد: ابراهیمی اولین چهره برجسته و شاخص حوزه داستان‌نویسی است و چندین کتاب هم در این زمینه دارند و اگر بیشتر به داستان‌نویسی می‌پرداخت، در ردیف چهره‌های برجسته داستان‌نویسی کشور قرار می‌گرفت، اما ایشان معلمی را بر هر وجه دیگری ترجیح دادند.

سراینده مجموعه شعر نشد پروانه باغ تو باشم، ادامه داد: ابراهیمی یک مترجم خوب و از بهترین نویسندگان است که توجه خاصی به ادبیات شفاهی مردم ایلام دارد و کتاب «قصه های مردم ایلام» را به زبان فارسی بازآفرینی کرده و آفرینش جدیدی از یک اثر را ارائه داده که به زبان کردی نیز ترجمه شده است.

ظاهر سارایی در پایان گفت: ابراهیمی شایسته این تقدیر است، زیرا این شخصیت برجسته داستان نویس، روزنامه‌نگار، معلم، پژوهشگر و یک شهروند خوب و پدری شایسته است.

روزنامه‌نگار و نویسنده پیشکسوت ایلامی تجلیل شد

در پایان این آئین با هدایا و الواح تقدیری از خداداد ابراهیمی نویسنده و منرجمو روزنامه‌نگار ایلامی تجلیل شد. ویژه نامه ارغوان (نکوداشت خداداد ابراهیمی) در ۳۰ صفحه به آثار و یادداشت‌هایی از: علی هوشمند، پدرام پاک آئین، ظاهر سارایی، بهروز سپیدنامه، فرج الله صیدمحمدی، مرتضی حاتمی، صمد شفیعی‌مقدم، عمران خودآموز، نورمراد رضایی، یونس قیطانی، رضا رستمی، نعمت الله آرمان‌نیا، حمید حیدرپناه، مهدی فتاحی، عباس صیدی، مهدی آرمانی اختصاص داشت، در میان حضار توزیع شد.

روزنامه‌نگار و نویسنده پیشکسوت ایلامی تجلیل شد

به گزارش ایبنا؛ خداداد ابراهیمی، متولد ۱۳۴۱، نویسنده، روزنامه‌نگار و فرهنگی بازنشسته است و در فضای رسانه و ترجمه و فعالیت‌های فرهنگی و ادبی و رسانه‌ای حضوری فعال و مؤثر دارد. ابراهیمی با نگارش داستان‌های کوتاه «زیر سقف شیروانی» و «دوچرخه» در سال ۱۳۵۶ آغازی جدی در عرصه داستان نویسی استان ایلام دارد. تاکنون از او کتاب‌های: هروله تا عرش (خاطرات یک زائر پیاده از مهران تا کربلا)، دریچه‌ای به تاریخ مطبوعات ایلام‌‫، یادنوشت‌های محلی (گزیده یادداشت‌های مطبوعاتی)، ترجمه کتاب هیچ چیز شبیه کربلا نیست، مولف: سیدهادی المدرسی، قصه‌های مردم ایلام، دایره آتش و ترکش (دفتر چهارم) ترجمه آثاری همچون: «البجعات المتوحشات (غازهای وحشی)»، «اللص و الکلاب (دزد و سگ‌ها)»، مجموعه اشعار «مصطفی الغماری الجزایر»، «ماسک» (مجموعه یادداشت‌های کرونایی) و…منتشر شده است. او هم اکنون ضمن اداره روزنامه و پایگاه خبری مهران، به فعالیت‌های تخصصی ادبی و فرهنگی و رسانه‌ای مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها