سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
صلح و سازش یک سند بالادستی است/ اسلام فاتح سنگرهای کلیدی جهان

همدان - امام جمعه موقت اهواز و نویسنده کتاب عصر امام خمینی با بیان اینکه صلح و سازش یک سند بالادستی است گفت: اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، حجت‌الاسلام احمدرضا حاجتی ظهر سه‌شنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره سبکبالان مصلح اظهار کرد: توجه به صلح و سازش در دین اسلام بسیار اهمیت دارد و صلح و سازش یک سند بالادستی است.

وی با طرح این سوال که «آیا اسلام می‌تواند ابر مسئله‌های ما را حل کند» گفت: اسلام راه حل مسائل است و جمهوری اسلامی ابر مسائلی را حل کرد که هیچ نظامی طی سال‌های گذشته نتوانست آن را حل کند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی عنوان کرد: اسلام چاره هر مشکل و مسئله‌ای است و گفته دشمنان مبنی بر اینکه ایران باید تجزیه شود را جمهوری اسلامی حل کرد زیرا اسلام داعیه اراده جهان است و اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای اولین بار بعد از ۳۰۰ سال ایران در دفاع مقدس کوچک نشد و حتی یک سانتیمتر از مساحت کشورمان جدا نشد افزود: امروز اسلام و ولایت فقیه مسئله ما را حل کرده است و می‌تواند صلح و سازش را هم در جامعه و هم در جهان ایجاد کند.

پایه‌های فرهنگی ما به قرآن کریم بازمی‌گردد

دبیر جشنواره سبک‌بالان مصلح نیز گفت: یکی از رسالت‌های مرکز حل اختلاف قوه قضاییه توسعه فرهنگ صلح و سازش است که به پایه‌های فرهنگی و مذهبی ما در آیات قرآن کریم برمی‌گردد.

سید هادی مصطفوی بیان کرد: قوه قضائیه اجرای عدالت را دارد اما مردم نیز مجری هستند و تکمیل کننده عدالت احسان است و به عنوان صلح و سازش به آن نگاه شده است.

وی اضافه کرد: یکی از طیف‌های مهمی که در جامعه ما علاوه بر اینکه رسالت برای امنیت را دارد، منادی صلح و سازش در داخل و خارج مرزهای ما هستند.

دبیر جشنواره سبک‌بالان مصلح عنوان کرد: این جشنواره برای شناساندن و معرفی کردن جایگاه نیروهای مسلح در حوزه صلح و سازش است و در ۱۰ محور کلید این جشنواره همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی زده شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از طرح‌های ابتکاری صلح و سازش طرح معتذرین بود که بتوان فرهنگ عذرخواهی را در جامعه فرهنگسازی کرد افزود: بر این اساس با بهره‌گیری از این طرح، از این ظرفیت استفاده می‌کردند و پرونده به مراجع قضایی سوق پیدا نمی‌کرد.

مصطفوی بیان کرد: امیدواریم با اجرای این جشنواره‌ها و تشریح و مشارکت در حوزه‌های مختلف و نیروهای مسلح که نقش بی‌بدیلی در فرهنگ صلح و سازش دارند، از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ مقاله به دبیرخانه این جشنواره واصل شده است افزود: پوستر، نماهنگ و نقاشی نیز به دبیرخانه ارسال شد و کمیته علمی کار خود را انجام داد و از آثار برگزیده نیز تجلیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها