شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
رونمایی از جنگ بدون صلح با حضور وحید جلیلی

کتاب «جنگ بدون صلح» در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حضور وحید جلیلی، قائم مقام صداوسیما رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «جنگ بدون صلح» با حضور وحید جلیلی؛ قائم مقام صداوسیما در مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران رونمایی می‌شود.

این رونمایی با حضور مهمانان دیگری از جمله محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی و حسین قرایی؛ مدیرکل روابط عمومی صداوسیما و سید محمد نادری؛ مسئول فرهنگی بنیاد روایت فتح برگزار می‌شود.

همزمان با تشدید درگیری‌های رژیم صهیونیستی در منطقه با حماس، فلسطین و لبنان کتاب جنگ «بدون صلح» در انتشارات روایت فتح منتشر شد.

صبحگاه ۲۶ آوریل ۱۹۸۸ نیروهای مقاومت حزب‌الله وارد منطقه هارداو در جنوب لبنان می‌شوند و در حمله‌ای غافلگیرانه به یگانی از ارتش اسرائیل ضربه سختی وارد می‌کنند. شش روز پس‌ازاین ماجرا عملیات «قانون و نظم عملیاتی» با هدف تصرف دهکده میدون در بقاع غربی لبنان برنامه‌ریزی می‌شود. اغلب، جنگ‌های نامنظم در بقاع غربی به روستای میدون خلاصه می‌شود، نقطه رهایی نیروهای حزب‌الله برای نفوذ به داخل خاک اسرائیل. برخلاف تصور نیروهای صهیون عملیات طولانی می‌شود و پیچیده. حتی خود شارون هم به میدان می‌آید. گردان‌ها، تانک‌ها و بالگردهای اسرائیلی در مقابل چند نیروی بی سلاح لبنانی. نتیجه این جنگ معلوم است: پیروزی اسرائیل در نبرد با چند جوان لبنانی. اما به جای تبلیغات و بوق و کرنا، این پیروزی غرورآفرین برای همیشه در بایکوت خبری قرار می‌گیرد. راستی چرا؟ کتاب «جنگ بدون صلح»، رمانی واقعی از عملیاتی بایکوت شده در بقاع غربی لبنان است. این کتاب نوشته نصرت الله محمودزاده است و در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

کتاب «جنگ بدون صلح» شنبه ساعت ۱۴ در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی خیابان انقلاب بعد از تقاطع فلسطین جنوبی پلاک ۱۰۸۰ در سرای کتاب برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها