دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
آمادگی شهرداری تهران برای ساماندهی بساط‌گستران کتاب / ایمنی باغ کتاب متحول شده است

شهردار تهران، درباره اجرای طرح شناسنامه‌دارشدن دستفروشان ازجمله در راسته کتاب گفت، وظیفه شهرداری ناظر بر محتوای کالای عرضه شده مانند کتاب نیست اما مدیریت شهری آمادگی دارد در این حوزه به متولیان کمک کند.

علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره اجرای طرح کلان شناسنامه‌دارشدن دستفروشان ازجمله دستفروشان کتاب بیان کرد: این طرح برای اجرا در سراسر تهران برنامه‌ریزی شده است. بخشی از این طرح ویژه اصناف مستقر پیش‌بینی شده که می‌توانند از محیط پیرامونی ملک خود استفاده کنند که البته مقرر شده حد و حدود آن مشخص شود.

وی با تاکید بر توجه شهرداری در اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن دستفروشان تهران، ادامه داد: اولویت طرح و استفاده از محیط پیرامونی فروشگاه، تردد عابر پیاده است؛ به‌عبارت دیگر تأکید بر تعیین حدوحدود، ناظر بر همین موضوع است.

شهردار تهران، افزود: دستفروشان به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ با خودرو فعالیت می‌کنند، چرخشی هستند و بساط‌گستر؛ بنابراین طرح شناسنامه‌دار کردن آن‌ها کار بسیار عظیمی است اما تلاش مجموعه مدیریت شهری، انجام این طرح است.

زاکانی درباره بهبود وضعیت راسته کتاب تهران در خیابان انقلاب اسلامی و فعالیت بساط‌گستران کتاب با عرضه کتاب‌های قاچاق گفت: وظیفه شهرداری تهران، ساماندهی و ناظر بر پیشگیری از تعرض به معابر عمومی است و ناظر بر محتوای کالای عرضه شده مانند کتاب نیست؛ به‌عبارت دیگر برای این منظور چارچوب‌ها و متولی دیگری وجود دارد اما مدیریت شهری آماده است در این حوزه به متولیان کمک کند.

وی با اشاره به تذکر شورای شهر به وضعیت ایمنی باغ کتاب تهران گفت: شهرداری تهران تمهیداتی را انجام داده است و براساس همین اقدامات، ایمنی باغ کتاب نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است اما یک برنامه تمهید تنظیم شده که گام به‌گام اجرایی می‌شود؛ بنابراین تأکید داریم نسبت به گذشته یک تحول جدی محقق شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها