دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
فیلم کوتاه «جناکات» به جشنواره بین المللی آمریکا راه یافت

قزوین- فیلم کوتاه «جناکات» به نویسندگی و کارگردانی عطا مجابی موفق شد به سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه آمریکا راه یابد.

عطا مجابی در توضیح فیلم «جناکات» به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین گفت: «جناکات» یک فیلم نوآر یا اصطلاحاً فیلم سیاه است و همزمان یک فیلم فانتزی که ماجرای یک سرقت نافرجام، یک قتل فجیع و مکافات آن را نمایش می‌دهد.

این کارگردان قزوینی در ادامه تشریح کرد: فیلمنامه با نگاهی به رمان «جنایت و مکافات» نوشته فیودور داستایفسکی و یک خاطره شخصی از برادرم نوشته شده است. «جناکات» محصول مشترک ایران و ایتالیاست و در دوران اوج بیماری کرونا با بودجه ناچیزی در استان‌های قزوین و تهران فیلمبرداری و با حضور برخی از حرفه‌ای‌ترین هنرمندان ایرانی و ایتالیایی ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: «جناکات» اثری اقتباسی در گونه داستانی و در ژانر «نئونوآر / فانتزی» است که در لوکیشن‌هایی با هویت تاریخی و فرهنگی، در تهران و قزوین فیلم‌برداری شده است.

این فیلم کوتاه با نقش‌آفرینی ابراهیم عزیزی و سوسن مقصودلو، یک فیلم کوتاه بدون دیالوگ است و قصه یک دزد را روایت می‌کند که حین سرقت مرتکب جنایتی هولناک شده و می‌گریزد، ولی متوجه می‌شود کسی او را تعقیب می‌کند.

«جناکات» پیش از این در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جشن آکادمی فیلم کوتاه ایسفا نامزد دریافت جایزه بوده و برگ زرین بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران دریافت کرد و اینک نیز به سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Love Your Shorts آمریکا راه یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها