چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
«پسری که با اژدها پرواز می‌کرد» منتشر شد

کتاب «پسری که با اژدها پرواز می‌کرد» به نویسندگی اَندی شِپِرد با تصویرگری سارا اوگیلوی و ترجمه لیلا حسین‌رشیدی از سوی انتشارات کتاب چ (کودک و نوجوان نشر چشمه) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در معرفی کتاب آمده است: «ما خواب اژدها می‌بینیم؛ اژدهاهایی که در آسمان اوج می گیرند، اژدهاهایی که می‌غرند و اژدهاهایی که چشمک‌زنان می‌درخشند. وقتی زیر پتوی گرم و نرم خوابیده‌ایم، آن‌ها رؤیاهایمان را روشن می‌کنند؛ درخشنده، براق و فروزان. اما خواب‌ها فقط شروع ماجرای بزرگ‌تری هستند. چون راستش را بخواهید اژدهاهای ما فقط در خواب‌هایمان بهمان سر نمی‌زنند.».

اونجالی رئوف، نویسنده انگلیسی درباره این مجموعه می‌گوید: «یک مجموعه‌ی خوشمزه و غافل‌گیرکننده که بیش از آن‌چه آرزو دارید خنده‌دار است.».

روزنامه گاردین هم درباره این اثر نوشته است: «هر چه برای یک خواننده‌ مستقل لازم است در این کتاب وجود دارد. رئالیسم لطیف، احترام به احساسات درونی کودکان و هرج‌ومرج جادویی.».

اندی شپرد، نویسنده کتاب‌های مصور برای کودکان است که «پسری که اژدها پرورش می‌داد» اولین کتاب اوست.

لیلا حسین‌رشیدی، مترجم این مجموعه نیز، از کودکی عاشق شعر و ادبیات فارسی و همچنین زبان انگلیسی بوده است. تاکنون سه کتاب از او ترجمه شده و به چاپ رسیده است. او هم‌اکنون مشغول ترجمه آثار دیگری برای کودک و نوجوان و بزرگسال است.

بخشی از متن کتاب:

«خیلی خوب است که کسی به حرفِ سه‌ساله‌ها گوش نمی‌دهد. همه‌ی مامان و باباها لبخند می‌زدند و سرشان را به نشانه‌ی تأیید تکان می‌دادند و جیغ‌ودادهای سی‌وسه بچه را کاملاً نادیده می‌گرفتند؛ بچه‌هایی که یک‌ریز درباره‌ی اژدهاهایی حرف می‌زدند که دیده بودند دورِ سالن می‌چرخند.».

کتاب «پسری که با اژدها پرواز می‌کرد» به نویسندگی اَندی شِپِرد با تصویرگری سارا اوگیلوی و ترجمه لیلا حسین‌رشیدی جلد سوم از این مجموعه است که عناوین دیگر آن عبارت‌اند از: «پسری که اژدها پرورش می‌داد» و «پسری که با اژدها زندگی می‌کرد».

جلد سوم این مجموعه از سوی انتشارات کتاب چ (کودک و نوجوان نشر چشمه) در ۲۱۴ صفحه مصور، شمارگان ۷۰۰ نسخه و به بهای ۱۹۰ هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از ۹ سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط