پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
تولید ۵ رمان با استفاده از آثار علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث

قم - رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث از تولید پنج رمان با استفاده از آثار علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث برای ترویج در سطح عموم مردم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام رضا برنجکار عصر چهارشنبه در نهمین جشنواره پژوهشی پژوهشگاه قرآن و حدیث که در این مؤسسه برگزار شد، با بیان اینکه اساس مؤسسه دارالحدیث براساس ایده آیت‌الله مرحوم ری شهری شکل گرفت لذا ایده‌پردازی موضوع مهمی است و باید به آن بها بدهیم، گفت: در سال اخیر بحث کرسی‌ها و نشست‌های نظریه و نقد هم مورد تاکید فراوان بوده است از این رو یک نفر هم در عرصه برپایی کرسی‌ها و نشست‌ها مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه آثار یک‌سال اخیر هم در این مراسم رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: پژوهشکده علوم و معارف حدیث در این یک‌سال، ۱۰ عنوان کتاب در ۱۳ جلد تولید کرده است، همچنین شاهد برپایی ۳ کرسی علمی ترویجی و یک نشست علمی از سوی این پژوهشکده بودیم.

وی ادامه داد: پژوهشکده کلام ۵ عنوان کتاب و ۵ کرسی و دو نشست، پژوهشکده تفسیر اهل‌بیت (ع) هم ۶ عنوان کتاب منتشر و یک نشست و یک کرسی برپا کرده‌اند؛ پژوهشکده اخلاق و روان‌شناسی هم ۸ عنوان کتاب در هشت جلد چاپ و دو مجله منتشر کردند ضمن اینکه شش کرسی و شش نشست هم داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۵ کرسی در یک‌سال اخیر در مجموعه مؤسسه اجرا شد، افزود: واحد همکاری‌های علمی هم در سال گذشته فعال شد؛ البته این مرکز وجود داشت ولی فعال نبود. این واحد کارها را با همکاری با مراکز دیگر انجام می‌دهد که برپایی نشست‌های چهارشنبه‌شب‌ها یکی از این برنامه‌ها است. مدارس کلامی برای عراق طراحی شد که یکی از آن‌ها اسفندماه در دانشگاه کوفه برگزا خواهد شد. کلاس محاوره عربی هم از دیگر برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام برنجکار با بیان اینکه یکی از واحدهایی که در سال اخیر برای کار فعال شده است واحد ترویج و عمومی‌سازی است، گفت: تمامی تولیدات پژوهشگاه در اختیار این واحد قرار می‌گیرد تا به نحوی فراوری کنند تا به دست مردم برسد که تولید پنج رمان از جمله این دستاوردها است؛ یک بازی هم برای مهارت‌های زندگی در حال تولید است. ۳۰ قطعه فیلم هم برای معرفی آثار پژوهشگاه در دست تولید است.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه برای دانشنامه قرآن و حدیث تاسیس شده بود، اضافه کرد: آقای مسعودی مسئولیت این کار را برعهده گرفته‌اند و تاکنون ۳ جلد یعنی از ۱۹ تا ۲۱ آماده چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها