چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
شیوه هنرمندانه برای جذب کودکان‌ونوجوانان از ویژگی‌های ممتاز مرحوم راستگو بود

قم - نویسنده کتاب «قصه راستگو» با توجه به رونمایی کتاب «قصه راستگو» گفت: شیوه هنرمندانه برای جذب کودکان‌ونوجوانان از ویژگی‌های ممتاز مرحوم راستگو بود.

حجت‌الاسلام هادی قبادی به بهانه رونمایی از کتاب «قصه راستگو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: استاد محمدحسن راستگو، در زندگی خود با تلاشی قابل تحسین، در عرصه‌های مختلف به تبلیغ آموزه‌های دینی پرداخت و از نخستین روزهای جمهوری اسلامی ایران برای کودکان و نوجوانان در تلویزیون قصه گفت.

وی ادامه داد: بیان شیوا و جذاب، استخدام لطایف منحصربه‌فرد از متون دینی، خوش‌رویی و خوش‌مشرب بودن، ابتکارعمل در به کارگیری شیوه‌های هنرمندانه برای جذب کودکان‌ونوجوانان از ویژگی‌های ممتاز مرحوم محمدحسن راستگو بود.

نویسنده کتاب «قصه راستگو» تصریح کرد: «قصه راستگو» با موضوع مصاحبه و تدوین تاریخ شفاهی و سیر حوادث و رویدادهای انقلاب از زبان مرحوم راستگو در ۴۱۵ صفحه به چاپ رسیده است که این کتاب حاصل ۲۰ جلسه مصاحبه در ۲۳ ساعت است که در سال ۹۹ قبل از فوت ایشان انجام شد.

قبادی یادآور شد: «کودکی، خانواده و تحصیلات»، «آغاز کلاس‌داری، قصه‌گویی و سخنرانی‌ها»، «آشنایی با نهضت امام خمینی و مبارزات»، «ارتباط و همکاری با شخصیت‌های انقلاب»، «نویسندگی و همکاری با سازمان تدوین کتاب‌های درسی»، «اجرای برنامه در صدا و سیما»، «تاسیس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان»، «حضور در عرصه‌های بین‌المللی و مأموریت‌های خارجی»، «مأموریت‌های جبهه و حضور در جمع رزمندگان» و «فعالیت در کمیته‌های انقلاب اسلامی» از سرفصل های این کتاب است.

به گزارش ایبنا؛ «محمد حسن راستگو» ملقب به حاج آقا راستگو سال‌ها در تلویزیون برای کودکان و نوجوانان قصه‌گویی کرده است و با شیوه‌های هنری مفاهیم دینی را ارائه می‌کرد. این مبلغ دینی دوم آذر ماه سال ۹۹ بر اثر سکته قلبی در ۶۷ سالگی در قم درگذشت. کتابِ «قصه راستگو»، مصاحبه تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو است که از سوی حجت‌الاسلام هادی قبادی تنظیم و توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها