جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
«مبارک» مردم را به خواندن کتاب‌های تئاتر دعوت کرد

غرفه انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب تهران، در دو روز نخست برگزاری این رویداد فرهنگی، میزبان هنرمندان تئاتر و نویسندگان بود. همچنین مبارک و عروسک‌های نمایشی دیگر نیز به این غرفه آمدند و به اجرای نمایش پرداختند.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی با ارائه و عرضه بیش از ۷۰ عنوان نسخه چاپی و ۱۷۰ عنوان نسخه الکترونیکی در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در روز نخست نمایشگاه کتاب تهران، درباره حضور انتشارات نمایش در این رویداد فرهنگی گفت: «باید هرکاری برای رونق‌گرفتن تئاتر کشور انجام دهیم. حتی با تبلیغ خواندن کتاب تئاتر و نمایشنامه باید همواره مخاطب تئاتر را حفظ کنیم؛ چون آن‌ها سرمایه تئاتر ایران هستند.»

در دومین روز از نمایشگاه کتاب تهران، در کنار غرفه انتشارات نمایش، دوست‌داران کتاب در مصلی، شاهد اجرای خیمه‌شب‌بازی شدند. عروسک مبارک با کارهایش، لبخند را بر چهره مخاطبان نشاند و از آن‌ها دعوت کرد تا سری به غرفه انتشارات نمایش بزنند و با تئاتر بیشتر آشنا شوند. ویژه‌برنامه دیگر انتشارات نمایش برای کودکان بود. دو عروسک با دو عروسک‌گردان که یکی از عروسک‌گردان‌ها نیز خود نوجوان بود، با کودکان هم‌کلام می‌شدند و چند دقیقه‌ای آن‌ها را به دنیای خیال می‌بردند.
نقل از شاهنامه نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در کنار غرفه انتشارات نمایش اجرا شد.




 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها