یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
آیت‌الله سبحانی: احیای جامعه در گرو نشر معارف ناب است

آیت الله سبحانی در پیامی به دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن آرزوی توفیق برای تمامی شرکت‌کنندگان و متصدیان این جشنواره گفت: احیای جامعه در گرو نشر معارف ناب است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در پیامی به دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: قلم، پیام رسان خداست و کتاب، پیام زندگی بخش الهی که پیام‌آوران بزرگ خدا آن را از سویی او به جامعه بشری اهدا کردند و حیات را که مقصود خدای حی و توانا بود از مسیر کتاب و قلم و پیام در جان انسان دمیدند و مردم را به زندگی حقیقی و حیات بایسته دعوت کردند.
 
متن پیام این مرجع عالیقدر به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت ابا محمد امام حسن مجتبی علیه السلام:
إنّکُم صِغارُ قَومٍ و یُوشِکُ أن تَکونوا کِبارَ قَومٍ آخَرینَ، فَتَعَلَّمُوا العِلمَ، فَمَن لم یَستَطِعْ مِنکُم أن یَحفَظَهُ فَلْیَکتُبْهُ و لیَضَعْهُ فی بَیتِهِ.
 
شما خردسالان قومی(نسلی) هستید که به زودی بزرگان قم (نسلی) دیگر می‌شوید؛ پس دانش بیاموزید و هر یک از شما که نمی‌تواند علم را در حافظه‌اش نگه دارد آن را بنویسد و در خانه‌اش نگه‌داری کند.
 
قلم، پیام رسان خداست و کتاب، پیام زندگی بخش الهی که پیام‌آوران بزرگ خدا آن را از سویی او به جامعه بشری اهدا کردند و حیات را که مقصود خدای حی و توانا بود از مسیر کتاب و قلم و پیام در جان انسان دمیدند و مردم را به زندگی حقیقی و حیات بایسته دعوت کردند که استَجیبوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسولِ إِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم.
 
اهل بیت پیامبر علیم افضل صلوات الله همین مسیر را با تمامی توان ادامه دادند و امیر مومنان که سرآغاز این سلسله زرین بود باب مدینه علم نبی صلوات الله و سلامه علیه است که راه وصول به آن سرچشمه فیاض از خانه او می‌گذشت و فرزندان معصوم و برومند ایشان یکی پس از دیگری این صراط اقوام و این مسیر مستقیم را پیمودند و حیات را در کالبد جامعه دمیدند.
 
صاحبان اندیشه و قلم نیز که جوهر قلم خود را از آن حوض کوثر دریافت کرده بودند این وسیله زندگی بخش را با مدد الهی در پیش گرفتند و با چرخش قلم و نگارش کتاب راه انبیاء الهی را به قدر وسع خویش ادامه دادند و آب حیات را از سرچشمه جوشان علم می جوشید به ‌دست تشنگان حقیقت رساندند و می‌رسانند.
 
امروز نیز احیای جامعه مردم در گرو نشر همین معارف ناب و حکمت‌های خالده و جاودانه‌ای است که از سر چشمه وحی جوشیده است و نیاز مردمان این روزگار به این اندیشه‌های وحیانی، بیش از اعصار گذشته است و جهان، تشنه معارف ناب و اصیلی است که از چشمه‌های نور نشات گرفته است.
 
این‌جانب برای تمامی نویسندگان ارجمندی که برای احیای امر اهل بیت قلم می‌زنند و تمامی شرکت کنندگان و متصدیان این جشنواره آرزوی توفیق روزافزون دارم و امیدوارم که همگان مشمول دعای خیر حضرت ثامن الحجج علیه‌السلام باشند.

یادآوری می‌شود، آئین اختتامیه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ظهر امروز با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در رواق شهید مطهری آستان مقدس حضرت معصومه (س) در قم آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها