چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب نوعی احترام به مردم است

حمیدرضا سید‌ناصری اظهار کرد: طرح‎‌های فصلی فروش کتاب چون برای هر نفر اعتباری مشخص شده و افراد خانواده هرکدام می‌توانند از این طرح بهره ببرند، عموما سقف اعتباری که در نظر گرفته می‌شود کفاف خانواده‌ها را می‌دهد و در این میان مخاطبان نیز تشویق می‌شوند نیازمندی‌های کتابی خود را بیشتر در این ایام برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، حمیدرضا سید ناصری، مدیر موسسه نشر و تحقیقات «ذکر» درباره برگزاری طرح‎‌های فصلی از‌جمله پاییزه کتاب، بیان کرد: به‌عنوان یک ناشر این طرح را مثبت ارزیابی می‌کنم. اما بهتر است بودجه‌ای که برای هر کتابفروشی در نظر گرفته می‌شود افزایش پیدا کند، چون ما و بسیاری از ناشران و کتابفروشان در سایت خود و فضای مجازی در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم و مردم به‌ویژه خانواده‌ها ترغیب می‌شوند تا خرید کنند.
 
وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی و با وجود بیماری کووید ۱۹ و حضور بچه‌ها در خانه، فروش اینترتی و غیرحضوری افزایش یافته است. در زمان برگزاری طرح تابستانه کتاب، مردم بیشتر به‌صورت غیرحضوری خرید می‌کردند و با اتمام بودجه‌ای که برای ما درنظر گرفته شد مجبور شدیم سفارش مردم را بدون یارانه و با تخفیف از سوی خودمان تحویل دهیم.
 
سیدناصری با اشاره به اینکه برگزاری این طرح‌ها به‌صورت فصلی بسیار مناسب است، گفت: اگر در این میان، یکی‌دو طرح دیگر نیز با توجه به مناسبت‌های مختلف برگزار شود، تاثیر بیشتری در جذب مخاطب خواهد داشت.  

مدیر موسسه نشر و تحقیقات ذکر با بیان این که چون برای هر نفر اعتباری مشخص شده و افراد خانواده هرکدام می‌توانند از این طرح بهره ببرند عموما سقف اعتباری که در نظر گرفته می‌شود کفاف خانواده ها را می‌دهد، اظهار کرد: وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین امکاناتی را فراهم و طرح‌های تخفیفی را برای مخاطب برگزار می‌کنند درواقع نوعی احترام به مردم است؛ در این میان مخاطبان نیز تشویق می‌شوند نیازمندی‌های کتابی خود را بیشتر در این ایام برطرف کنند. در اصل هر مقدار که مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد همچنان برخی از مخاطبان به‌ویژه در خصوص فرزندان خود نیازهایی در زمینه کتاب دارند و سعی می‌کنند با استفاده از این طرح‌ها نیاز خود را برطرف کنند.
 
سیدناصری ضمن اشاره به این که اجرای چنین طرح‌هایی سبب رونق بازار نشر و فروش می‌شود بیان کرد: این امر باعث می‌شود ناشران با کتابفروشی‌های مختلفی ارتباط برقرار کرده و از سهمیه خود بهره ببرند. به نظر بنده در زمان برگزاری این طرح‌ها قطعا فروش کتاب ناشران به کتابفروشی‌ها از طریق توزیع کنندگان افزایش پیدا می‌کند.
 
وی برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب را در بقا و تاسیس کتابفروشی‌های محلی موثر دانست و گفت: اکنون که در جامعه اکثر کتابفروشی‌ها محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی به مخاطب عرضه می‌کنند، طرح‌های فصلی سبب ارتباط بیشتر مخاطب و کتابفروشی شده و باعث می‌شود مردم به کتابفروشی‌های محلی اقبال بیشتری نشان دهند و همین امر در بقا و تاسیس کتابفروشی‌های محلی موثر است.
 
طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با هفته کتاب برگزار خواهد شد. بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۹ با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها