یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
آغاز سیاستگذاری‌ها برای کاهش تصدیگری دولت در امور فرهنگی و هنری

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی امور هنری این استان گفت: رویکرد هنری این اداره کل، یک رویکرد برنامه محور خواهد بود و در سال آینده برنامه‌های هنری در قالب تقویم زمانی مشخص انجام خواهد شد.

برزین ضرغامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی امور هنری این استان گفت: سیاست این اداره کل، تمرکز زدایی و کاهش تصدی‌گری دولت در امور فرهنگی‌ـ‌هنری است و واگذاری امور به اصحاب فرهنگ و هنر و انجمن‌های تخصصی در اولویت است.

وی تشکیل ساختار برای فعالیت‌های فرهنگی‌ـ‌هنری را از اقدامات اساسی این حوزه خواند و افزود: بر این اساس این اداره  کار برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و هدایت را انجام خواهد داد و انجمن‌های فرهنگی هنری، اقدامات اجرایی را بر عهده خواهند گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی هنری استان در تمامی رشته‌ها، دارای یک وحدت رویه و انسجام خواهد شد و رشد فعالیت‌ها و حمایت‌ها نیز متوازن می‌شود.

در ادامه ابراهیم گله‌دار زاده، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور نیز گفت: در بین انجمن‌های هنری شهرستان‌ها، انجمن نمایش از با سابقه‌ترین انجمن‌هاست و هنرمندان زیاد و با استعدادی در این حوزه فعالیت دارند.

وی افزود: استان تهران از ظرفیت بالای نمایشی برخوردار و مخاطبان زیادی را به خود جلب نموده است.

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی یادآور شد: با تقویت انجمن‌های نمایشی استان تهران، شاهد تحولات افزون‌تری نسبت به گذشته خواهیم بود.

در ادامه نیز محمد حسین اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از تشکیل انجمن موسیقی و هنرهای تجسمی استان تهران و شعبه‌های انجمن سینمای جوان در شهرستان‌های استان خبر داد.

وی گفت: انجمن هنرهای نمایشی که فعالیت‌های زیادی تاکنون انجام داده تقویت خواهد شد و طرح جامع تئاتر که شامل حمایت از تولیدات نمایشی، آموزش و برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های تئاتر است، در سال آینده اجرایی می‌شوند.

این نشست هم اندیشی که 22 دیماه با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان تهران در اداره کل برگزار شد. احکام روسای دفاتر نمایندگی انجمن‌های نمایش شهرستان‌های تابعه استان تهران به آنان اعطا و فعالیت رسمی دوره جدید انجمن‌ها آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها