پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
«حلزون‌های خانه به دوش» در بازار کتاب

کتاب «حلزون‌های خانه به دوش» شامل مقاله‌های شهید آوینی درباره جریان‌ روشنفکری و انقلاب اسلامی، برای دومین‌بار منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «حلزون‌های خانه به دوش» مجموعه مقاله‌های شهید سید مرتضی آوینی درباره «جریان روشنفکری و انقلاب اسلامی» است که از سوی انتشارات واحه برای دومین‌بار منتشر شد.

این کتاب شامل تمام مقاله‌های شهید آوینی در فاصله سال‌های 1368 تا 1370 می‌شود که به رابطه جریان روشنفکری با انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و مطبوعات پرداخته است.

کدام عرفان؟، روشنفکران و معاصر بودن، انقلاب اسلامی و اتوپیای غرب‌زدگان، از مایکل جکسون تا شهرنوش پارسی‌پور، ژورنالیسم حرفه‌ای و حلزون‌هایی خانه‌ به دوش، عنوان برخی  مقاله‌های آمده در این کتابند. «حلزون‌های خانه به دوش» در پایان شامل ماخذ، کتابنامه، آیات و روایات، تعابیر، اصطلاحات، مکاتب و ... و اعلام نیز هست.

در بخشی از مقاله‌ای با عنوان «ژورنالیسم حرفه‌ای» این کتاب می‌خوانیم: «شعار "برخورد باز و آزاد" را ظاهرا ژورنالیست‌های حرفه‌ای می‌دهند، اما وقتی خرشان از پل گذشت این‌ طرفی‌ها را دیگر به بازی نمی‌گیرند و حتی مطالب مجله را تا چند شماره آماده نگه می‌دارند تا در برابر پرسش‌ها نیز جواب داشته باشند. دموکراسی شعار آزادی می‌دهد اما در عمل، با نهان‌روشی و سیستم‌های کاملا مخفیِ جاسوسی و شبکه‌های گسترده تبلیغاتی اجازه نمی‌دهد که احد‌الناسی آزادانه بیندیشد و آزادانه عمل کند...»

«حلزون‌های خانه به دوش» را انتشارات واحه با شمارگان دو هزار نسخه، در قطع رقعی، 167 صفحه و به بهای 64‌هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها