یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
نویسندگان پیشکسوت جنوب‌کرمان تجلیل می‌شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب‌کرمان گفت: به مناسبت روز قلم، نویسندگان پیشکسوت جنوب‌کرمان به همراه سایر نویسندگان منطقه تجلیل می‌شوند.-

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: به همین مناسبت برنامه‌های متعدد فرهنگی مانند دیدار با اعضای انجمن‌های داستان و قلم، شرکت در نشست‌ انجمن‌ها و بررسی مشکلات نویسندگان با حضور نمایندگان مدیر کل ارشاد شهرستان‌ها به صورت همزمان در تمامی شهرستان‌ها برگزار می‌شود. 

وی عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه آخرین کتاب‌های منتشر شده توسط نویسندگان جنوب‌کرمان از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنو‌ب‌کرمان به مناسبت روزقلم  محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که قسم خوردن به قلم از سوی خداوند به قلم حرمت بخشید، افزود: ارزش هر قلمی به نوشته، تعهد و آزاداندیشی نویسنده آن است چرا که یک نویسنده می‌تواند به دور از مصلحت‌اندیشی در راستای پیام الهی بر اساس موازین دینی و انسانی حرکت و یا این‌که به مانند برخی قلم به دستان مزدور در جهت اهداف ددمنشانه استکبار قلم‌فرسایی کند چنان‌که امروز شاهد بروز جنگ رسانه‌ای و قلم‌فرسایی‌های متعدد در همین راستا هستیم. 

وی ادامه داد: قلم را نبايد به دست نااهلان سپرد. قلم در دست نابخردان که نمي‏دانند چگونه از آن استفاده کنند يا غرض‏ورزان که نمي‏خواهند از آن به شيوه صحيح استفاده کنند، همان تيغِ از نيام برکشيده است که لجام گسيخته، کيانِ اسلام و انقلاب را به مخاطره مي‏اندازد. 

وی اظهار کرد: بخشی از مشکلات عرصه نویسندگی به منش قلم به دستان برمی‌گردد؛ قلم به دستانی که منافع آنی خود را بر منافع کلان ملی و عمومی ترجیح می‌دهند و قلم را وسیله‌ای برای درآمد و فرصتی برای رسیدن به فرصت‌ها می‌دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط