محمدقلیزاده به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: انتشارات فرهنگسرای میردشتی این کتاب را برای ترجمه به من معرفی کرده بود. در این کتاب غیر از روش طوفان مغزی چند روش دیگر نیز برای حوزه طراحی گرافیک معرفی شده است.
وی در ادامه درباره روش طوفان مغزی در طراحی گرافیک، گفت: روش طوفان مغزی در سال 1950 ابداع شد. این روش در مجموع در زمینههای هنری چون گرافیک، طراحی صنعتی و حتی بازاریابی، استفاده میشود. در این روش ابتدا گروهی انتخاب میشوند و در ادامه یک موضوع انتخاب و به این جمع معرفی میشود و اعضای آن هر چیزی را که درباره موضوع تعیین شده به ذهنشان آمد، بیان میکنند.
وی افزود: در ادامه همه ایدهها جمعآوری و درباره آن بحث میشود و در نهایت نیز بهترین ایده کار خواهد شد. به این روش، روش یورش فکری نیز میگویند.
محمدقلیزاده در پایان گفت: در این کتاب بیش از 24 روش برای تفکر و خلق کردن تحلیل شده است که شناسایی مساله، ایدهیابی و خلق فرم، سه مرحله اصلی از فرآیند طراحی را سازماندهی و دربرمیگیرد.
«تفکر طراحی گرافیک؛ آن سوی طوفان مغزی» نوشته آلن لاپتن با ترجمه نازیلا محمدقلیزاده با شمارگان دو هزار نسخه، 184 صفحه و بهای 17 هزار تومان از سوی انتشارات فرهنگسرای میردشتی روانه کتابفروشیها شده است.
محمدقلیزاده، استاد دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، گروه طراحی صنعتی است.
پیشتر به قلم محمدقلیزاده کتاب «رویکرد طراحی احساس گرا در دنیای معاصر» منتشر شده بود.
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
نظر شما