پنجشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
«کارلو فروترو» نویسنده ایتالیایی درگذشت

کارلو فروترو نویسنده ایتالیایی در 85 سالگی درگذشت._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایرن(ایبنا) به نقل از آمازون، این نویسنده ایتالیایی که دهه ها با فرانکو لوسنتینی همکاری می کرد،19 سپتامبر 1926 در تورین متولد شده بود. وي در سال 1951 او همکاری تخصصی و پربار خود را با فرانکو لوسنتینی که در سال 2002 درگذشت، آغاز کرد. 

فروترو و لوسنتینی با هم در فاصله سا ل هاي  1961 تا 1986 برای نوشتن چندین مجموعه پلیسی و رمان همکاری کردند. این دو مجموعه «اورانیا» را که داستان هایی در زمینه علمی – تخیلی بود نیز با هم نوشتند و از سوی انتشارات موندادوری روانه بازار کردند. حاصل این همکاری ها بیش از 25 عنوان کتاب بود که دست اندرکاران سینما نیز از آنها استقبال می کردند. 

پس از مرگ لوسنتینی، فروترو مدتی از نوشتن فاصله گرفت اما پس از آن رمان «افشای واقعیت از سوی زنان» را در سال 2006 منتشر کرد. کتابهای دیگری نیز از او در سال 2007، 2008 و 2010 به بازار آمد. در سال 2010 مجموعه ای از آثار او نیز روانه بازار شد. 

کارلو فروترو علاوه بر نویسندگی، روزنامه نگار، مترجم و ویراستار چندین گلچین ادبی نیز بود. او در سال 2007 جایزه «کلیر» و در سال 2010 نیز جایزه معتبر کامپیلوی ایتالیا را برای یک عمر دستاورد ادبی از آن خود کرده بود. 

«شگفتی های ممکن» گلچینی از داستان های علمی تخیلی او، «خلافیت»، «زن یکشنبه»، «خاطرات یک اس.اس»، «خدای طبقه سی و ششم» و «کشور» شماری از آثار او هستند. 

از کتاب هایی که او ترجمه آنها را از زبان اصلی به ایتالیایی انجام داده می توان به «در انتظار گودو» نوشته ساموئل بکت، «مرد نامریی» رالف الیسون، «روزهای شاد» و «تئاتر» نوشته ساموئل بکت ، «9 داستان» جروم دیوید سلینجر و «سه کمدی» تورنتون وایلدر اشاره کرد. 

این نویسنده ایتالیایی در کنار دوستش ایتالو کالوینو دیگر نویسنده بزرگ هموطنش به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها