جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
كتابي درباره اعجازهاي علمي سخنان حضرت علي(ع)

كتاب «شگفتي‌ها و اعجازهاي علمي در سخنان امام علي(ع)» تاليف «لبيب بيضون» با ترجمه حسن‌رضا رضايي از سوي انتشارات زمزم هدايت راهي بازار نشر شد. اين كتاب گوشه‌اي از اقتدار علمي امام علي(ع) را آشكار مي‌كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اعجاز علمي، زيرمجموعه‌اي از اخبار غيبي قرآن و شامل مطالب علمي قرآن يا سخنان معصومين(ع) است كه پيش از آن در محافل علمي مطرح نشده و پس از بيان قرآن و ائمه(ع) دانشمندان آن را در نظام طبيعت كشف كنند. مطالب علمي كه قبل از بيان قرآن و ائمه(ع) به صورت ديدگاه‌هاي غير مشهود در محافل علمي مطرح بوده‌اند، در حوزه شگفتي‌هاي علمي قرار مي‌گيرند.

بر اساس مطالب كتاب، امام علي(ع) ‌نخستين امام معصوم است و مداقه در شگفتي‌هاي علمي ايشان، نمايش شخصيت علمي مافوق بشري امام علي(ع)، اشاره به اتصال ائمه به سرچشمه لايزال علم الهي و ‌افزايش ايمان انسان‌ها به معصومين را در پي‌دارد. در اين راستا، لبيب بيضون، نويسنده سوري،‌ كتاب «الاعجاز العلمي عند الامام علي(ع)» را به قلم تحرير درآورده است كه حسن‌رضا رضايي و گروهي از پژوهشگران قرآني آن را ترجمه كرده‌اند و با عنوان «شگفتي‌ها و اعجازهاي علمي در سخنان امام علي(ع)» از سوي انتشارات زمزم هدايت، منتشر و راهي بازار نشر شده است.

پيروي از حضرت علي(ع) تنها در محبت ايشان خلاصه نمي‌شود و لازم است در هر زمان و مكاني به روش و گفتار او به عنوان يك پيشوا اقتدا كرد. كتاب «شگفتي‌ها و اعجازهاي علمي در سخنان امام علي(ع)» در سه فصل به بررسي و بحث درباره اعجازهاي علمي امام علي(ع) در علومي از جمله كيهان‌شناسي، ‌رياضي، ‌فيزيك، زمين‌شناسي و علوم پزشكي مي‌پردازد و ايشان را به مثابه چراغي، راهنماي بشريت در زمان‌ها و مكان‌هاي مختلف قرار مي‌دهد.

نويسنده در بخشي از كتاب به اعجاز علمي امام علي(ع) در علم فيزيك مي‌پردازد و مي‌گويد: «اكثر سخنان امام علي(ع) در باب علم فيزيك، به خاطر عدم فهم عقول آن زمان، به صورت كلي، مجمل و مخفي باقي ماند، در نتيجه امام(ع) آن سخنان را براي نسل‌هاي آينده به يادگار گذاشت تا پيچيدگي‌هاي آن را كشف كنند و با روشن‌بيني و بصيرت با آن روبه‌رو شوند.»

عقل انسان همواره در حال درگيري با خواسته‌هاي نفس است. اگر نفس اماره خود را كه به بدي فرمان مي‌دهد، سختي داده و آن را از خواسته‌هايش بازدارد و بر آن سيطره و غلبه يابد. در اين صورت، عقل مي‌تواند عمل صحيحي را انجام دهد، اما اگر خواسته‌هاي شهواني بر نفس غلبه كنند، تلسط عقل از بين مي‌رود. دكتر بيضون در كتاب «شگفتي‌ها و اعجازهاي علمي در سخنان امام علي(ع)» در اين باره به سخني از امام علي(ع) اشاره مي‌كند: «اَكْثَرُ مَصَارعِ‌الْعُقُولِ تَحْتَ بُرُوقِ الْمَطَامِعِ: قربانگاه عقل‌ها، غالبا در پرتو طمع‌هاست.»

كتاب «شگفتي‌ها و اعجازهاي علمي در سخنان امام علي(ع)» با شمارگان 3000 نسخه، 192 صفحه و به بهاي 30000 ريال از سوي انتشارات زمزم هدايت راهي بازار نشر كشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط