شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
فعاليت 90 درصد صحافان در واحدهاي مسكوني

رييس اتحاديه صحافان تهران با اشاره به مشكلات اين اتحاديه در ارايه جواز به فعالان حوزه صحافي، گفت: طبق قانون نظام صنفي، شاغلان حوزه‌هاي مختلف براي دريافت جواز كسب بايد در مكان‌هاي تجاري فعاليت كنند، اين در حالي است كه 90 درصد صحافان به دليل شرايط كاري در مكان‌هاي مسكوني مشغول كارند.-

جليل غفاري‌رهبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: با تغيير قانون نظام صنفي در سال 1389، صاحبان مشاغل مختلف كه در ساختمان‌هاي مسكوني فعاليت مي‌كنند، نمي‌توانند جواز كسب دريافت كنند.

وي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته امكان ارايه جواز به متقاضيان پس از دريافت عوارض شغل به شهرداري تهران امكان‌پذير بود اما با تغييرات جديد، اتحاديه در بلاتكليفي مانده است.

غفاري‌رهبر با بيان اينكه، اكنون واحدهاي صنفي بسياري در نوبت دريافت جواز كسب هستند، اظهار كرد: افراد غيرمجاز بسياري نيز در اين صنف مشغول كارند كه به دليل اين محدوديت قانوني، امكان جذب آنان به اتحاديه وجود ندارد.

وي تصريح كرد: در هفته جاري، نامه‌اي به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال خواهيم كرد تا وضعيت فعالان اين حوزه را با توجه به محدوديت‌ها و مشكلاتي كه اين صنف با آن روبروست، مشخص كند.

به گفته غفاري‌رهبر، اتحاديه صحافان سال 1340 تاسيس شده و اكنون در 12 رشته شامل پاكت‌سازي، آلبوم‌سازي، سري‌سازي، كارتن‌ساز مقوايي، كلاسورساز، تك‌جلدساز، سلفون‌كش، دفترساز، يادداشت‌ساز،‌ جعبه‌ساز مقوايي، سازنده جعبه پلاستيك و سري‌ساز كتاب (سررسيد)، 700 عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها