دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
برنامه‌هاي آتي اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ تبيين شد

نايب رييس اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ كشور در نشست بررسي فعاليت‌هاي اين اتحاديه كه صبح امروز (دوشنبه 10 مرداد) برگزار شد، به شرح برنامه‌هاي آتي اين اتحاديه پرداخت.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، بابك عابديني گفت: تحقيق و پژوهش براي نشر كتابِ توانمندي‌هاي صادراتي صنعت چاپ ايران و همكاري در برپايي دومين كنفرانس كيفيت از جمله برنامه‌هاي آتي اين اتحاديه به شمار مي‌آيد.
وي با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه كشور گفت: اتحاديه در تلاش است با گسترش وسعت برنامه‌هاي خود در كشور، نقش موثري در افزايش صادرات صنعت چاپ كشور داشته باشد.

وي افزود: حضور در نمايشگاه ليبل اكسپو 2011 و امكان برپايي پاويون ايران در فضاي 100 متري از جمله برنامه‌هاي آتي اتحاديه است.

عابديني با بيان اينكه برپايي دوره‌هاي آموزشي نيز در فهرست برنامه‌هاي اتحاديه قرار دارد، عنوان كرد: اين دوره‌هاي آموزشي شامل موضوعاتي مانند ليبل، بسته‌‌بندي و... است كه پس از ماه مبارك رمضان نخستين دوره آن برگزار مي‌شود.

وي افزود: براي حضور در نمايشگاه ليبل اكسپو 2011، تا كنون 3 شركت ايراني اعلام آمادگي كرده‌اند كه اتحاديه مي‌تواند آنان را به شركت برگزاري نمايشگاه معرفي كند.

عابديني با اشاره به احتمال برپا نشدن پاويون ايران در نمايشگاه ليبل اكسپو، اظهار كرد: در غير اين صورت نيز با حدود 30 نفر از علاقه‌مندان حوزه ليبل براي بازديد از اين نمايشگاه، همچنين جديدترين دستاوردهاي چاپ به كشور بلژيك سفر خواهيم كرد.

وي در بخش ديگر سخنان خود به عملكرد 10 ماه اخير اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ اشاره كرد و افزود: شركت در دومين نمايشگاه توانمندي‌هاي صادراتي تشكل‌هاي كشور با هماهنگي وزارت بازرگاني و سازمان توسعه تجارت يكي از اقدامات اتحاديه به‌شمار مي‌رود.

نايب رييس اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ كشور حضور در نمايشگاه چاپ و بسته‌بندي دبي را ديگر دستاورد اين اتحاديه نام برد و يادآور شد: در اين نمايشگاه 6 شركت ايراني در 4 روز توانستند توانايي‌هاي خود را در حوزه‌هاي مختلف چاپ و بسته‌بندي، همچنين مواد اوليه به نمايش بگذارند.

عابديني گفت: در اين نمايشگاه، پيشنهادهاي مختلفي از كشورهاي پاكستان، چين، نيجريه، امارات و... به توليدكنندگان ايراني ارايه شد كه دستاوردهاي مناسبي نيز داشته است.

وي از مذاكره با دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره تغيير ساختار واردات و صادرات در حوزه صنعت چاپ به عنوان ديگر اقدام اين اتحاديه نام برد و يادآور شد: قرار است از اين پس واردات محصولات چاپي كه در ايران قابل توليدند ساماندهي شوند تا از ورود اين محصولات جلوگيري شود.

وي همچنين از برپايي نمايشگاه‌هاي كوچك و محدود در حوزه ليبل در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: با همكاري شركت تارسوس،برگزاركننده نمايشگاه ليبل اكسپو، اين نمايشگاه 2 روزه در قالب نمايش جديدترين دستاوردهاي شركت‌هاي داخلي در حوزه ليبل برگزار مي‌شود.

به گفته عابديني، برپايي سمينار يك روزه و جمع‌بندي دستاوردهاي حاضران در اين نمايشگاه از ديگر اهداف نمايشگاه به شمار مي‌آيد.

در ادامه اين نشست، مديرعامل شركت بهامين پويا نيز در سخناني گفت: برپايي سمينار آموزشي ليبل در تير ماه از جمله اقدامات ارزشمند اتحاديه صادركنندگان بود كه با استقبال خوبي از سوي صنف روبه‌رو شد.

محمد باغباني افزود: اكنون بسياري از توليدكنندگان داخلي، ليبل‌هاي خود را از كشور تركيه و... تهيه مي‌كنند در حالي كه دست‌اندركاران صنعت چاپ داخل كشور مي‌توانند به راحتي اين محصولات را در كشور توليد كنند.

وي با بيان اينكه برپايي دوره‌هاي آموزشي در حوزه ليبلينگ نيز يكي ديگر از اولويت‌هاي صنعت چاپ كشور است، يادآور شد: ما تلاش مي‌كنيم با ايجاد فرهنگ‌سازي و جذب دست‌اندركاران چاپي ايران به سوي ليبل دست بيگانگان و كشورهاي خارجي را از بازارهاي ايران قطع كنيم.

به گفته باغباني، ليبل در كشور ايران صنعتي نوپا و جوان است كه بايد با حمايت مسوولان و سياستگذاران كشور روز به روز گسترده‌تر شود.

وي با اشاره به گراني تعرفه گمركي مواد اوليه ليبل، عنوان كرد: يك سرمايه‌گذار ترجيح مي‌دهد سفارش‌هاي خود را به خارج از كشور بدهد تا اينكه هزينه گزافي براي واردات محصولات مورد نياز خود متقبل شود.

نشست بررسي فعاليت‌هاي اتحاديه صادركنندگان صنعت چاپ كشور، صبح امروز (دوشنبه 10 مرداد) در ساختمان اين اتحاديه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها